Per aprofitar que l’escola està situada molt a prop del CdA de la Noguera, que té com a eix vertebrador la Prehistòria, vam anar-hi com a activitat inicial del projecte.
Després d’haver-hi anat, vam diferenciar les dues etapes de la Prehistòria: el Paleolític i el Neolític. L’alumnat es va adonar que alguns aspectes havien canviat entre una etapa i una altra. Arribat aquest punt, vam plantejar la pregunta que havia de vertebrar el projecte:
Com hem evolucionat des dels nostres orígens?
Fruit del debat que es va generar a les aules, vam definir gràcies a una pluja d’idees els diferents fils d’investigació que podrien donar resposta a la pregunta plantejada. Aquests fils van marcar els grups de treball de cada aula, en funció dels interessos individuals de cada alumne i alumna. D’aquesta manera, treballem en la línia d’una aprenentatge més personalitzat.
Alguns dels fils proposats són: societat, economia, vestimenta, vivenda, alimentació, tecnologia, art, temps d’oci…