Punt de partida 1

Un dels punts de partida del projecte va ser la valoració que va fer l’alumnat de l’anterior projecte que s’havia portat a terme al cicle. Una de les idees més recurrents va ser que la recerca per Internet acabava sent avorrida, ja que cada grup s’encarregava de buscar la informació principalment des dels ordinadors de l’escola. Per tant, aquesta valoració ens va fer reflexionar sobre com havíem d’enfocar la cerca d’informació en el segon projecte, que havia d’evitar al màxim l’ús de la xarxa. Arran de tot el que s’acabava de relatar el primer objectiu del projecte va ser:

Buscar altres fonts d’informació diferents a Internet a partir de visites a la biblioteca, museus,  espais històrics, visionat de pel·lícules… per prendre consciència de la riquesa que aquestes fonts d’informació poden aportar no només al projectes sinó també a la seva vida.

El segon punt que va definir el projecte va ser què era el que preteníem que l’alumnat aprengués. No es tractava que fossin experts en totes les etapes històriques, amb un munt d’informació de cadascuna d’elles. Ens interessava molt més que els quedessin ben clares les cinc èpoques històriques i quins fets s’han considerat prou rellevants posteriorment per marcar els canvis d’etapa. A partir d’aquesta reflexió, ens plantegem el segon objectiu, amb la idea que sigui el màxim d’ampli possible perquè així també és més inclusiu:

Identificar i situar les diferents etapes històriques en la línia del temps a partir de l’evolució de diferents aspectes de la vida humana (economia, vestimenta, habitatge…) per veure les possibles relacions entre el pas d’una etapa a una altra i alguns canvis evolutius.

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *