Es reuneix l’equip impulsor per començar a posar fil a l’agulla. Quan tinguem les coses més clares ja convocarem a tot l’equip docent, però mentre anem fent ziga-zagues no és cosa de marejar al personal.
Hem tornat de les vacances de Nadal i hem assistir a la formació que ens havíem plantejat. Hem escoltat els professionals que han vingut al centre a explicar-nos aspectes rellevants i que el curs passat ens van generar dubte i inquietud; pensem que estem en disposició de començar la planificació del projecte.
El curs passat vam fer el projecte a 1r d’ESO i el vam fer com a crèdit de síntesi. Si el que volem és anar implantant de mica en mica el TxP al centre hem d’anar augmentant els cursos d’aplicació. Així és que aquest curs volem portar a terme el projecte amb els alumnes de 1r i 2n. Volem dedicar una setmana (al menys) a la realització del projecte perquè volem que els alumnes tinguin molt clar que durant aquests dies tot canvia i, sobretot, que canviem la manera d’aprendre i treballar. I en conseqüència: d’aprendre.
Busquem una data: finals d’abril!!! Cal posar una data perquè si no les coses urgents passen per sobre de les importants i mai no arribaríem a fer-lo.
La situació òptima de treball seria canviar els horaris del professorat de manera que els professors que van a les aules fossin més estables mentre dura el projecte i que no canviés cada hora. És missió impossible intentar-ho. Perquè fos possible caldria alterar 3r, 4t, BTX,… pensem que serà un inconvenient però que si tothom té clar què s’espera dels alumnes i què s’ha de fer a cada moment anirà bé.
Sobre la taula apareixen alguns temes. Aquest curs seguirem un procediment diferent del que vam seguir el curs passat. El curs passat vam fer un projecte tan obert, tan lliure que al mig del projecte teníem la sensació que ni nosaltres sabíem per on navegàvem. Aquest any volem tenir-ho més clar i volem acotar molt més les tasques. Sense ser-ne conscients estem fent el que en Jordi Doménech ens va dir que passava en el TxP: es comença fent projectes molt oberts, se segueix tancant-los molt fins que es troba l’equilibri. Sembla ser que nosaltres estem en el punt de tancar.
D’entre els temes que planegen sembla que el de la màgia té molt de suport.
Decidim que madurarem el tema i a la propera trobada decidirem.
Tot i que sembla que avancem poc quedem satisfets de la trobada. No fa massa temps ens hauria semblat impensable seure tots al voltant de la taula per discutir aspectes metodològics i posar-nos d’acord. Tenim voluntat d’avançar però ens costa cedir el nostre terreny.