Està clar que el treball serà en grups. Però… quins grups? Qui fa els grups?
Decidir aquesta qüestió ens ha portat molt temps i molt debat. També la sensació de no avançar, d’encallar-nos. Però sabem que és un tema important i que mereix dedicar-li tot el temps necessari.
La primera decisió és que els grups els farem nosaltres, bé, els tutors, i que els presentarem a l’alumnat amb un truc de màgia fent semblar que els grups s’han generat així: per art de màgia.
Aquí és un bon moment per dir que la Sandra, la nostra directora, s’ha implicat de ple en el projecte i ens ha ensenyat a professors i alumnes uns quants trucs a més de redactar una part important del projecte!!!
Parlem molt d’aprenentatge cooperatiu però encara estem sota la influència del treball individual. Ens costa barrejar alumnes treballadors amb altres que no ho són perquè pensem que els bons perden oportunitat, nota, … Hi ha qui defensa la idea de fer els grups amb criteris, podríem dir que homogenis, n’hi ha que mig i mig,… finalment pensem que han de barrejar-se i queden, podríem dir que heterogenis.