Qui som i primeres passes del curs

Som l’equip impulsor de l’Institut Narcís Monturiol de Figueres. Un centre de 800 alumnes i 80 professors que imparteix ensenyaments d’ESO, Batxillerat, CFGM, CFGS, CAM i CAS.

Un centre amb alumnat molt divers. Segons la tipologia del Departament d’Ensenyament d’extrema complexitat.

Si som 80 professors també hem de suposar que la diversitat entre nosaltres també és important. Diferents maneres d’entendre la docència, diferents maneres d’enfrontar-nos a les nostres pors, diferents graus de flexibilitat, …

Segon any de participació a la xarxa.

Volem posar un nou projecte en marxa. Aquest curs amb els alumnes de 1r i 2n d’ESO. El curs passat vam començar amb els de 1r i la idea és anar implementant la metodologia progressivament. De moment no és el nostre objectiu treballar sempre per projectes. Som temeraris i tenim il·lusió però amb sentit comú. Som conscients de la nostra realitat i entenem que el TxP és una altra metodologia, no la única, per avançar. I també perquè de cop i volta no podem desprendre’ns del que hem vingut fent fins ara. I no podem fer-ho per dues raons: perquè no en sabem prou però sobretot perquè no tot el que venim fent fins ara està malament i, per tant, no hi ha raó per canviar-ho.

El projecte del curs passat: http://blocs.xtec.cat/xcbprojecte120/  els alumnes el van valorar molt positivament i els professors també  però ens van quedar algunes insatisfaccions i vam cometre alguns errors importants que aquest curs voldríem evitar. Per fer-ho vam decidir que abans de posar-nos en marxa calia una mica més de “formació” en això que en diem Treball per projectes. Ens calia saber més però, també,  tenir més criteri per poder parlar tots el mateix llenguatge que parlàvem de TxP.

I vam posar mans a l’obra. Vam planificar una sèrie d’actuacions formatives que havíem d’ajudar-nos en aquest procés. Les actuacions planificades van ser:

1:- Sessió formativa en aprenentatge cooperatiu. Ens vam posar en contacte amb en José Ramon Lago de la UVic.

2. Sessió formativa sobre l’aprenentatge al TxP. Ens vam posar en contacte amb en Jordi Doménech.

3. Com actuar amb els alumnes que tenen conducta disruptiva. Ens vam posar en contacte amb el SETDIC.

4. Un centre que funciona treballant per projectes. Ens vam posar en contacte amb l’Institut de Sils.

5. Participació a l’Education Talks de la Universitat Abat Oliba: aprenentatge per projectes.

6. Revisió de la documentació del moodle de la Xarxa de CB

7. Recerca personal i reflexió de la bibliografia.

El nostre centre ha iniciat des de fa uns cursos la modalitat de formació interna. Això significa que les tardes de treball les aprofitem per formar-nos. Podríem dir que hem transformat algun equip docent en sessió formativa. Aquestes sessions poden tenir un formador extern o bé gestionem la sessió entre nosaltres reflexionant sobre els temes que ens preocupen i cercant solucions (o  no) als nostres problemes.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *