Pràctica científica

Un dels objectius que ens havíem plantejats els mestres era realitzar alguna pràctica científica en el projecte.

Vam voler relacionar la importància de l’hàbit higiènic de rentar-nos les mans amb la prevenció de les malalties infeccioses.

Ens vam posar en contacte amb una mare d’un alumne de l’escola que és biòloga i ens va preparar una pràctica amb plaques de petri.

Cada alumne disposava de dues plaques: una amb mede de cultiu ric i l’altra amb medi de cultiu on es va afegir antibiòtic d’ampli espectre. En cada placa es va posar les mateixes substàncies, per poder veure que creix quan hi ha antibiòtic i quan no n’hi ha. Els alumnes van haver de fer tres observacions a nivell individual: la primera el dia de la pràctica, la segona al cap de dos dies i la tercera al cap de deu dies.

Cada alumne va elaborar unes conclusions que després van comentar amb el seu grup base i finalment es van posar en comú amb tota la classe.

Conclusions de l’experiment

616 (Medium)La biòloga comentant les diferències entre bacteris, virus i fongs.

055 (Medium)

Les dues plaques de petri amb quatre espais diferenciats per posar-hi les mateixes substàncies a cada placa i veure’n posteriorment la diferent evolució.

204 (Medium)

Un alumne posa el dit brut en contacte amb la placa.

501 (Medium)

Observació de les plaques passats dos dies.

516 (Medium)

542 (Medium)Les plaques de petri al cap de deu dies.

430 (Medium)

Redacció individual de les conclusions a partir de l’observació de les plaques passats deu dies.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *