AVALUACIÓ DELS APRENENTATGES

L’avaluació s’ha realitzat al llarg del tot el projecte. Hem fet observacions directes mentre els alumnes anaven treballant. Converses a l’inici i al final de cada una de les activitats. Rúbriques tant del projecte com del treball en equip. Els alumnes han realitzat una carpeta d’aprenentatge. Un mural col·lectiu entre tots els grups.

IMG_20170406_144852[1]

PROJECCIÓ DEL PROJECTE DINS DE LA COMUNITAT

Aprofitant les diferents jornades de portes obertes que realitza l’escola ( preinscripció, Sant Jordi…) s’exposen els treballs realitzats pels alumnes, entre ells els projectes, i així les famílies poden veure i comprovar tot allò que els seus fills/es.

Utilitzem les noves tecnologies ( Twitter, instagram i bloc de l’escola ) per fer difusió de les diferents activitats que es fan.

IMG_20170607_210010[1]

SORTIDA AL MUHBA

La idea de la sortida va sorgir a partir de la conversa realitzada amb els alumnes d’on podriem treure la informació.

Les dues classes vam visitar el Museu d’Història de Barcelona per veure les restes de l’antiga Barcino i comprovar tot allò que havien treballat a classe. Seguidament de visitar el museu vam fer un itinerari per veure les restes que encara queden a Barcelona de l’època dels romans ( columnes d’August, l’aqüeducte, la porta d’entrada a la ciutat, les muralles.

IMG_20170511_094758[1]

ORIENTACIÓ I COORDINACIÓ DELS DOCENTS

Les mestres que vam dur a terme aquest projecte ens trobàvem per comentar el seu desenvolupament: el funcionament dels diferents grups de treball, els progresos i les dificultats, i avaluar el procès del projecte per si calia fer els canvis adients.

Les trobades eren cada quinze dies.

L’escola programa diferents trobades de tot el claustre al llarg del curs, on cada grup de mestres explica les diferents experiències que es realitzen a les aules.

PROTAGONISME DELS ALUMNES

Des del començament els alumnes han estat els protagonistes del projecte. Al principi va costar ja que es trobaven estranys, pel fet de treballar junts alumnes de 3r i 4t ( aquest curs era la primera vegada que es feia aquest tipus d’agrupament ). Al llarg del projecte es van trobar més relaxats i a gust i els mestres vam passar a ser més observadors.

Dins del grup es van establir diferents rols . Davant de petits conflictes eren ells mateixos els que es resolien.

COL·LABORACIÓ DE LES FAMÍLIES

Sempre que posem en marxa la realització d’un projecte intentem implicar al màxim a les famílies per tal de que portin informació des de casa. A l’inici del projecte va costar una mica, però a mesura que avançava el projecte va anar millorant.

Malgrat les dificultats inicials, poc a poc les famílies es van anar implicant cada vegada més.

QUÈ VOLEM SABER?

Ens vam ajuntar les dues classes per fer la presentació del projecte. Entre les diferents aportacions dels alumnes vam anar elaborant el nostre guió de treball.

  1. La llegenda de Ròmul i Rem.
  2. Classes socials.
  3. Religió i déus romans.
  4. Ciutat romana. (Barcino)
  5. Alimentació i vestits.
  6. Diversió.
  7. Llengües i nombres romans.
  8. Conquesta dels romans.