INTRODUCCIÓ DEL PROJECTE DALÍ A L’ESCOLA SANTA BÀRBARA

L’inici del projecte Dalí va sorgir de manera espontània dins del grup classe quan un alumne va comentar les “tonteries” que havia somiat durant la nit i els altres van respondre que a ells també els havia passat. En van parlar, es van explicar els respectius somnis tot rient de les coses estranyes que es podien somiar i a partir d’aquí, vaig preguntar si es veurien capaços d’escriure-ho o de dibuixar-ho. Es van sorprendre  i van dir que no, que era molt complicat, ja que ho recordaven a trossos i era tan rar que no sabrien ni per on posar-s’hi

Llavors els vaig dir que un senyor havia estat capaç de fer-ho i que gaudia pintant els seus somnis, i que n’havia fet uns quadres impactants que s’havien valorat arreu del món. En dir-los que era Dalí, quasi tots van reconèixer el nom i van demanar de veure els quadres dels seus somnis.

A partir d’aquí, vam passar una presentació de fotos resum de diferents quadres del pintor , els vam comentar , vam mirar quines rareses s’hi representaven i ells es van adonar que cadascun hi podia veure o sentir coses diferents. Fins i tot emocions diferents. També vam apreciar objectes o elements repetitius en totes les obres, com els rellotges, foques per aguantar braços o parts del cos, formigues, pans, ulls…

Vam decidir pintar algunes obres representatives de l’autor , descriure’n una. Ara estem elaborant un collage a partir de la imatge de la “ noia a la finestra” i els alumnes hi ha d’afegir elements que creuen que hi ha dins de l’habitació on hi ha la noia.

També es va modificar amb photo shop algun quadre l’autor incorporant-hi elements triats per cada alumne.

Ara estem descobrint en un llibre molt il·lustratiu el contingut del teatre-museu Dalí de Figueres ja que d’aquí a uns dies l’hem d’anar a visitar i, després de la visita, acabarem de concretar i desenvolupar la programació realitzant activitats vinculades amb el que s’ha vist i descobert al museu.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *