Al primer trimestre es van treballar les diferències entre les persones, per tal de comprendre-les i realitzar valoracions positives de les qualitats dels companys o de diversos personatges imaginaris enriquint el propi bagatge social i cultural.
Es va donar importància al tema de la gelosia, tractada com un sentiment desagradable que té unes causes i produeix uns efectes secundaris. Es va comentar que la gelosia sorgeix quan es percep amenaça, errònia o no, de perdre l’afecte d’una vinculació afectiva. Es va anar avançant en l’adquisició de canals de comunicació emocional i afectiva que proporcionin un context, ambient i clima positiu que facilitin unes bones interaccions entre tots els alumnes
La part més emocional de les persones, també es van tractar a través dels personatges de la pel•lícula “El Revés”. Les activitats englobaven una part intel•lectual, una emocional i també la creativitat perquè fossin capaços de reconèixer les emocions des de diferents àmbits. Es va tractar el reconeixement i comprensió de les emocions, per potenciar l’autoconeixement, per potenciar l’empatia i el treball en grup. D’aquesta manera, van poder conèixer millor les emocions i el què ens aporten però també s’han conegut millor a ells mateixos.
Al segon trimestre es va seguir treballant el valor de la diferència, l’acceptació d’un mateix i dels altres, la diversitat, la tolerància i el respecte. A partir del conte de l’Elmer. Posant èmfasi en la importància de formar part d’un grup aportant-hi les pròpies singularitats.
Al mateix temps, es va anar avançant en la conscienciació de les pròpies emocions, adonant-se del que un sent i del que senten els altres: tristesa, felicitat, por, alegria, amor, ràbia, pena, gelosia…
Han identificat les emocions i les etiqueten, anomenant-les pel seu nom: ira, alegria, tristesa, por… Alhora que entenen que aquestes, apareixen per un motiu o una situació concreta. Tan les emocions pròpies com les emocions dels companys.
També es va donar importància al tema de la por, tractada com una emoció provocada per una percepció de perill, que pot ser real o imaginària. Una emoció negativa, però que no té perquè ser dolenta. Moltes vegades està bé tenir por perquè ens fa fugir de situacions, preveure esdeveniments negatius i mantenir un estat d’alerta.
Paral·lelament, es va portar a terme el projecte de personatges importants. Es va treballar la diferència entre important i famós. La intenció no ha estat altra que coneguessin personatges de diferents èpoques i moments històrics que ha fet alguna cosa per la societat, la cultura, l’art, la medecina, la ciència… i que ens han deixat empremta.
Per fer-ho els alumnes van fer un treball de recerca sobre diferents personatges escollits, que després van exposar davant la resta de companys.
Aquest projecte però, no es va tancar amb la finalització del trimestre, sinó que va ser el punt de partida que ens ha donat peu a poder desenvolupar el projecte del tercer trimestre a nivell d’escola i de ZER : LES EMOCIONS I L’ART.
Hem partit de les emocions per a treballar l’art. Creiem que a través de l’art hi ha una infinitat de maneres de mostrar, ensenyar, plasmar les emocions que cada un de nosaltres portem a dins ( literatura, música, dansa, pintura,..) Per aquest motiu, des de diferents àrees s’han treballat les emocions.
Finalment, lligant els personatges importants i les emocions, ens hem centrat en el treball d’un pintor que va portar a la màxima potència la interpretació dels seus sentiments, pensaments, somnis i perquè no dir-ho paranoies: Salvador Dalí.