Des de l’escola de Montesquiu, ens hem plantejat uns objectius mínims a poder arribar de manera comuna, cadascú dins els seus cicles i nivells.
La idea és poder lligar el treball que ja s’estava fent a les aules sobre les emocions, amb l’art i concretament amb un pintor com Salvador Dalí, ja que al finalitzar el projecte tots els alumnes de la ZER anirem a visitar el museu Dalí.
Cada cicle i nivell va configurant la seva pròpia mirada al voltant de l’objectiu que preteníem.
UNA PINZELLADA D’ACTIVITATS REALITZADES AL VOLTANT DE LES EMOCIONS:
EDUCACIÓ INFANTIL:
Han visionat la pel·lícula Inside Out i han explicat el conte El monstre de colors, entre d’altres. Aquest conte els fa descobrir les diferents emocions com la ràbia o la calma, les quals expressaran corporalment amb pintura realitzant un mural conjunt. Aquest ha estat el resultat:
[youtube]https://youtu.be/oDzAEbdTeZw[/youtube]
CICLE INICIAL:
Els alumnes de primer i segon, han visionat un curtmetratge anomenat AUTOESTIMA i han realitzat una activitat relacionada amb la vergonya i el protagonista del curt.
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=S1LEhmhxS0g[/youtube]
Des de l’àrea d’educació física, han expressat les diferents emocions a nivell corporal:
[youtube]https://youtu.be/pPK02inWW-M[/youtube]
[youtube]https://youtu.be/vM3GF3izrE8[/youtube]
CICLE MITJÀ:
El fil conductor a cicle mitjà s’inicia amb la pregunta següent:
De quina manera podem expressar emocions?
A partir d’aquí s’obre un gran ventall de possibilitats per descobrir. Fem una pluja d’idees en forma de conversa col·lectiva i escrivim a la pissarra totes les opinions i afirmacions que van sorgint. Finalment, ens hem adonat que podíem englobar tot el que ha sortit, en 4 grans grups: literatura, música, art i expressió corporal.
És llavors quan s’inicia l’activitat de treball cooperatiu, on per grups de 4, realitzaran un power point conjunt on podem observar la relació directa de les emocions amb les diferents disciplines esmentades abans. Aquest n’és el resultat:
Després expliquen als seus companys el treball realitzat i posem en comú tot el que ha sorgit mitjançant una assemblea. Un dels comentaris d’un alumne és que quan dorm també sent tristesa, alegria…de manera que els somnis no deixen de ser emocions..Des de l’àrea de llengua castellana es proposa escriure el nostre somni per compartir amb els altres.
Des de l’àrea de música, tots els alumnes de la ZER han realitzat un CD de peces musicals seleccionades per ells mateixos, relacionades amb les diferents emocions.
CICLE SUPERIOR:
Des de l’àrea de llengua els alumnes de 5è i 6è han creat diferents poemes que fan referència a les emocions:
També han elaborat alguns murals: