Es va fer una detallada planificació inicial, sobre tot pel que feia a les preguntes a fer a l’alumnat que es consideraven clau per a l’assoliment de la finalitat. També es va dedicar força temps a discutir, valorar i prendre acords sobre la metodologia que es volia portar a terme. L’experiència de treballar d’aquesta manera a l’aula també suposava un repte per a les mestres i certa inseguretat del camí que seguirien les sessions amb els nens, així com el temps que es necessitaria. Inicialment no es va fer una planificació detallada de les sessions, es va establir un cert ordre de les preguntes clau i es van preparar materials que ajudarien a conèixer a Dalí.
Els temps es va anar allargant, segurament més del que es pensava al començament, però en cap moment va suposar un problema. Una proposta generava la necessitat de passar a una altra quan estava concretada i tot eren passos que anaven un darrera de l’altre, perquè cadascun necessitava del seu temps.
Va anar molt bé partir d’una planificació inicial per poder anar fent de guia i sobretot va ser imprescindible poder preveure possibles materials que caldrien al llarg del projecte. El desenvolupament d’una sessió portava a treballar uns continguts determinats en la propera o en la mateixa, o uns altres segons cap on anaven els interessos o necessitats de l’alumnat.