Avui enviem l’ últim post d’aquest any. Han estat setmanes i setmanes de treball compartit que hem intentat reflectir en cadascun dels missatges que hem escrit.
Fent un repàs de tot el què ha passat durant aquests mesos, veiem que hem estat capaços de crear una mena de trajecte d’autoaprenentatge que es concretarà en els projectes que els alumnes presentaran d’aquí a pocs dies. Mentre ells anaven avançant en el difícil món de la recerca, nosaltres hem fet també un procés semblant. Ara, gràcies a la seva ajuda, entenem una mica més això que s’anomena el treball per projectes.
A mode de cloenda, volem enumerar totes les activitats que inclou el trajecte recorregut fins ara.
- Vam començar situant el context de partida i formulant el nostre repte.
- Després vam decidir quin producte final volíem obtenir i quines característiques (condicions) havia de tenir.
- Vam establir un marc curricular: volíem que el producte final, a més de produir aprenentatge en les diverses àrees relacionades amb la temàtica dels projectes, aconseguís desenvolupar la competència d’aprendre a aprendre.
- Vam anar pautant el procés. D’una manera molt concreta pels alumnes de segon i una mica més lliure, pels de 4t.
- Vam elaborar eines i recursos segons ens anaven sorgint les demandes.
- Vam temporitzar el procés quan ens vam adonar que els alumnes de 4t es perdien una mica.
- Vam organitzar els grups d’alumnes.
- Vam anar analitzant i revisant les tasques en funció dels resultats que els alumnes ens anaven mostrant.
- Vam elaborar diversos instruments d’avaluació.
- Ens quedarà pendent una última consideració, en funció dels resultats que obtinguem dels projectes dels alumnes i de la valoració de la rúbrica d’autoavaluació.
RÚBRICA DOCENT Autoavaluació d’un treball per projectes (XCB)
Tota aquesta feina ha estat, en realitat, un entrenament per poder-nos iniciar en el treball per projectes el proper curs 2016 – 17. Hem decidit començar diversos projectes en format petit, que farem a les hores de les matèries optatives de 1r i 2n. Tenim ganes de llençar-nos a la piscina, però volent tenir la seguretat que està plena!
Estem contents de tota la feina que hem fet i, sobretot, estem contents de la nostra evolució com a grup. Gràcies a tots per les vostres aportacions, i fins aviat!