Reunió de projecte de 4t. Cares llargues. No estem contents. Què ens passa? Els alumnes van molt endarrerits; sembla com si no s’adonessin que el temps no s’atura i els projectes avancen molt lentament. En parlem una bona estona i finalment arribem a un acord: hem de trobar una solució que els faci prémer l’accelerador.
Tot d’una se’ns acudeix una idea. Tal com dèiem al post de presentació del nostre projecte: “El relat que fem a continuació és el desenvolupament d’una idea que va sorgir de la col·laboració i el treball en equip d’un grup de professors fortament implicats en l’objectiu de fer els alumnes tan competents com sigui possible.”
Fer els alumnes tan competents com fos possible, aquesta era la resposta. Com que el projecte dels alumnes de 2n era molt pautat, ens vam imaginar que els alumnes de 4t no necessitaven tant acompanyament i vam oblidar-nos de fer-los saber que érem al seu costat i que podíem ajudar-los a confeccionar la seva agenda de recerca. De seguida ens vam posar a treballar i en menys d’una hora vam crear una llista amb totes les activitats que calia fer i dates rellevants pel seu procés de treball. Després vam recòrrer de nou als materials de la nostra companya Núria Samsó per tal de donar-los diferents pautes per realitzar un cronograma. Vuit dies després començàvem a veure els resultats. Havíem superat l’escull i les barques tornaven a navegar a bon ritme.