14. Avaluació I: Protocol i carpeta d’aprenentatge

Com la resta de centres de la Xarxa, el curs passat vam treballar molt a fons el tema de la carpeta d’aprenentatge. Fruit d’aquest treball vam elaborar un seguit de documents que aquest curs hem pogut utilitzar per fer el seguiment dels projectes dels alumnes de 2n i 4t. 

Carpetaaprenentatge.Protocolcarpetes

A partir d’aquest model, vam elaborar dues carpetes diferents segons les característiques d’uns i altres projectes. Consignem a continuació cadascuna de les carpetes:

Carpeta de 2n:

  • La fa cada alumne individualment però totes les evidències es preparen en grup.
  • Per a cada evidència es fa un treball previ que serveix de guia i acompanyament del procés de recerca.
  • Les activitats estan dividides en tres grups:
    • Prerecerca
    • Recerca
    • Postrecerca
  • La carpeta inclou:
  • Un diari personal que conté una entrada per cada sessió i en la que l’alumne explica: l’activitat realitzada, els seu desenvolupament, les conclusions que s’han extret després de fer l’activitat i una valoració personal.
  • Evidència 0: Descartar temes. Activitat que té per objectiu ajudar els alumnes a triar el tema de recerca. A partir d’una proposta de cinc temes prèviament donats, han de descartar-ne quatre. Per a cada tema descartat cal  escriure una justificació del motiu.
  • Evidència 1: El qüestionari. Una vegada triat el tema, cal respondre un petit qüestionari que serveix per justificar el tema triat i iniciar la planificació del treball. Les preguntes del qüestionari són:
    • Quin  tema  heu  escollit?
    • Perquè heu escollit aquest tema?
    • Quines són les vostres motivacions?  
    • Què  en sabeu d’aquest  tema?  
    • Què  voldríeu  saber?  (heu d’anomenar tres coses com a mínim)
    • Quins  recursos  creieu que necessitareu per trobar  el  que busqueu?
    • Quin títol triaríeu pel vostre projecte?
    • Podríeu escriure un títol llarg i un de curt?
  • Evidència 2: La hipòtesi. Després de fer la lectura de l’activitat preguntes i hipòtesis es realitza una activitat en grup cooperatiu amb la finalitat que cada alumne pugui formular una hipòtesi. En el document es consignen els resultats de l’activitat en grup i la hipòtesi que cada alumne ha formulat.
  • Evidència 3: Els objectius. Definició de quatre objectius de treball.
  • Evidencia 4: Taula de planificació. A la taula es consignen diverses dades i serveix per poder tenir una planificació /temporització del treball:
    • Tasques
    • Temps previst de realització
    • Data d’inici
    • Data de finalització
    • Material necessari
    • Altres aspectes a tenir en compte

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *