8 – Com triarem el tema i el títol?

Comença l’acció. Els alumnes engeguen motors. Els toca triar un tema pel seu treball i fer una aproximació al títol. Per fer-ho, els donem algunes instruccions

“Avui escollirem el tema del nostre projecte de recerca.

RECORDEU!

Triarem un treball que:

  • Es basi en informacions de primera mà.
  • Tingui com a part central un treball de camp.
  • Estigui al nostre abast.
  • Sigui original.
  • El títol ha de reflectir, amb poques paraules, en què consisteix el nostre treball. No pot ser ambigu.
  • Mirem aquests power point:

Endavant amb la tria del tema i del títol!”

Temes i títols proposats pels alumnes

Alumnes de 2n

  • La Dieta Equilibrada.  (Estudi de la dieta de l’alumnat de Gurb)
  • El transport   (Estudi del transport que utilitzen els alumnes per venir a l’ Institut de Gurb)
  • Els Animals Domèstics (Estudi dels animals domèstics dels alumnes de 2n d’ESO de l’ Institut)
  • El Porc   Estudi estadístic del creixement d’un porc) .  
  • El món dels somnis (Va del que somien els adolescents)
  • De quin color ho veus? (Va sobre com els colors en la moda indiquen estats d’ànim de la gent)
  • Com afecten els escrits a les plantes.
  • El creixement de les cebes regades amb diferents líquids.
  • El pop i el rock en els adolescents.

Alumnes de 4t

  • Joan Romà i Cases: un gurbetà deportat als camps de Mauthausen i Gusen.
  • Jaume Baranera i Saborit: alcalde republicà de Gurb durant la Guerra Civil
  • Insectbox: Catàleg de la fauna de la bassa de l’Institut de Gurb
  • Provar per aprovar? Estudi de la millora de les notes d’alumnes de 6è de primària de l’Escola de la Guixa a partir de dos mètodes d’aprenentatge diferents, un de pràctic i un de teòric.
  • Guàrdies i presos: rivals o aliats? Anàlisi de la relació entre els vigilants i els presos dels camps de concentració i de la vida que hi duien a terme, a partir d’obres de ficció i de no ficció.
  • Osonencs deportats: camí cap al camp. Estudi dels osonencs deportats als camps de concentració nazis i del camí que varen recórrer.

La nostra reflexió: constatem que el grau de comprensió de la tasca que es demana és molt més evident en el cas dels alumnes de 4t. Això ens fa adonar que, en un moment o altre del procés ens caldrà tornar a revisar els títols dels alumnes de 2n.

Samsó i Salvat, Núria. 2015. Aprenem a fer recerca a través de les TIC. Treball de Màster sobre TIC i Educació. Universitat Oberta de Catalunya. Barcelona.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *