Tornem a obrir el debat: l’experiència dels cinc darrers anys ens fa pensar que alguns alumnes poden fer una petita recerca sense dificultats, però hi ha un grup important de nois i noies per als quals la recerca es converteix en una tasca difícil que, si no tenen ajuda externa, no saben fer sols.
Heus aquí un nou repte: com podem aconseguir que tots els alumnes de segon puguin accedir al projecte de recerca amb la garantia que sigui al seu abast? Obrim el debat i comencem una pluja d’idees.
[youtube]https://youtu.be/NugRZGDbPFU[/youtube]
Quan vam començar a proposar els projectes de recerca havíem utilitzat com a material de suport un llibre de Manuel Belmonte que, des d’aquest bloc, recomanem a tothom, “Enseñar a investigar. Libro del profesorado” i, durant el curs passat, havíem implementat alguns canvis en el model de treball a partir de la lectura del llibre de Mª del Pilar Menoyo, “Fer recerca a secundària un repte per l’alumnat i pel professorat”.
Tot i aquestes lectures, però, el nostre grau de satisfacció en relació als resultats és baix i ens preocupa aquesta dificultat d’accés que alguns alumnes experimenten.
De tot el que anem dient ens quedem amb una idea central: el que ens interessa per damunt de tot és monitoritzar el procés, aconseguir focalitzar l’esforç en concretar i delimitar un problema i actuar per obtenir una resposta personal, es a dir, fugir del recull de respostes que han donat altres persones.
Comença la feina!