Coneixements previs, nova informació, produccions…

La feina de dissenyar la pregunta Qui cuida qui? ha estat dels mestres del cicle, que han planificat les línies generals del projecte. Després cada mestra, amb el seu grup, anava concretant les activitats.

Al llarg del projecte els mestres comentàvem les propostes dels diferents grups i anàvem intercanviant l’experiència (dubtes i reconsideracions) per anar incorporant les bones idees que anaven sorgint.

COMUNICACIÓ ENTRE ALUMNES

Dsc03235

Dsc03238

QUÈ HAN APRÈS? QUINES EVIDÈNCIES EN TENEN ELS ALUMNES?

Els alumnes, organitzats en  grups cooperatius, van fer autoavaluació i coavaluació de les diferents activitats.

Dsc03220 Dsc03221 Dsc03223 Dsc03224

PRODUCCIONS EN PETITS GRUPS

  • Comprensió oral, individual i en petit grup, del missatge inicial.
  • Elaboració d’un text escrit col·laborativament, en petit grup, sobre el que havien entès.
  • Debat i pressa de decisions sobre com recollir la informació i com la farien arribar.
  • Activitats de recollida d’informació: llistat d’activitats productives i no productives, de tasques de la llar, de tasques per tenir cura els uns dels altres… amb realització de murals, graelles i gràfics.

Dsc06290

Dsc06288

com ens cuidem a l'escola Júlia

  • Elecció del format i elaboració de la resposta: àudios, vídeos, àlbums d’imatges, powerpoint, instruccions, objectes…

  • Tria de la música i creació col·lectiva de la coreografia per participar, com a cicle, en la festa de l’escola “La coeducació”, festa oberta a les famílies que vam fer l’últim dia del segon trimestre.

foto ball

 

 

 

 

 

 

Mirades i veus de dona

Som mestres del cicle superior (la Maite de 6è i la Bibi de 5è). A la nostra escola, seguint la proposta del Casal del mestre de Santa Coloma, hem fet un projecte interdisciplinari sobre la dona.

http://casalscg.blogspot.com.es/2017/02/presentacio-diada-2017-mirades-i-veus.html

Durant el curs hem anat realitzant activitats amb l’objectiu de reflexionar sobre el paper de les dones a la nostra societat.

Nom de les aules: proposta per part dels alumnes de dones rellevants en la història, tria col·lectiva i biografies, diaris personals de dones i ambientació plàstica de les portes de les aules.

A partir dels pòsters de la campanya Trenquem estereotips (Institut Català de les Dones), hem treballat la lectura d’imatges, debatent i reflexionant sobre el seu significat i creant noves imatges amb nous significats.

http://dones.gencat.cat/ca/ambits/coeducacio/valors_joguines/

Partint de la proposta “Mirades i veus de Dones” vam anar definint el projecte vers la coeducació i, en concret, la cura de les persones. Aquest projecte el vam anomenar “Qui cuida qui” QCQ.