COMPETÈNCIES LINGÜÍSTIQUES TREBALLADES
Competència 1 i 2 de Comprensió lectora
Competències 8 i 9 de la Comunicació oral
Competències 10,11 i 12 de la Competència literària.
COMPETÈNCIES TECNOLÒGIQUES
COMPETÈNCIES ÀMBIT ARTÍSTIC
ASPECTES POSITIUS
Hem treballat el text poètic a principis del segon trimestre. A partir d´aquí vàrem pensar que seria bo fer un “Romance de ciego” entre tota la classe, per explicar alguns espais i serveis que ofereix l´Institut.
- Va ser molt motivador per a tot l´alumnat perquè el seu treball seria valorat per tot el professorat de llengües. El grup guanyador de cada classe, exposaria el seu treball davant d´un dels centres adscrits el dia que l´actual alumnat de 6è ens vingués a visitar.
- El grup guanyador de les quatre classes, presentarà el seu treball a la reunió de famílies de futurs alumnes, que tindrà lloc el dia 14 de juny.
- Això els va fer esforçar-se molt. Cada grup va triar més o menys l´aspecte que volia explicar i va haver de fer un petit poema de quatre versos, intentar que fossin octosíl·labs i que hi hagués una rima, a ser possible consonant.
- Tot l´alumnat hi va treballar amb il·lusió, i l´exigència de fer-ho bé ja no només venia per part de la professora, ells mateixos volien ser els millors.
- L´exposició oral del treball ens ha permès veure molt potencial en alguns alumnes que passen més desapercebuts a l´aula o inclús d´alguns que segueixen algun tipus d´adaptació.
ASPECTES NEGATIUS
- Ens han calgut moltes sessions per poder dur a terme el projecte ( 6 sessions) sense comptar la part més teòrica que ja havíem fet per currículum.
- Va costar encabir-ho dins la programació, això ho haurem de preveure en fer la programació del curs vinent.
- Va generar discussió entre els membres de cada grup, i en conseqüència bastant soroll a l´aula.