TAJ MAHAL

Hi havia una vegada un emperador que es deia Xa Jahan que es va enamorar d’una noia molt bonica que es deia Mumtaz Mahal.

20170508_122230

20170508_122214

Es van casar i van ser molt feliços, fins que un dia ella es va posar malalta i va morir.

L’emperador es  va posar tan i tan trist que va decidir construir el palau més bonic mai vist per a ella. I aquest palau tan bonic es diu Taj Mahal.

20170508_122249

 

 

BUSQUEM AJUDA!

Ja fa uns dies que ens preguntàvem què deuria voler dir aquella paraula estranya que ens havia escrit el Haathee a la seva carta… Namaste!

Així que ens hem decidit d’anar a fer una visita als nostres companys de la classe de la Mònica; l’aula d’acollida, ja que allà hi ha nens i nenes que són d’altres països i potser ens poden ajudar…

Quan arribem els expliquem què hi fem allà dalt i els presentem al nostre nou amic… s’han posat molt contents amb la seva visita!!

20170419_093519

Resulta que hi ha dos nenes que són de l’Índia; La Navi i la Gurleen, i quina sorpresa… la Navi és padrina nostra!!!!!!

Ens expliquen que namaste vol dir “Hola!” i ens ensenyen uns murals que tenen a l’aula de les coses més importants del seu país. Quanta informació!

Ens volen ensenyar una cosa molt important. Al seu país hi ha un palau molt important que es diu Taj Mahal que molta gent va a visitar-lo, però no ens saben explicar la història d’aquest palau… haurem d’investigar…

Tornem a la classe contentíssims, ja sabem dir una paraula en hindi!!!!!!

PSICO!!!!!

Com cada dilluns, la mestra de psicomotricitat, va a la classe “El circ” a fer psicomotricitat amb els nens/es. Aquest dia va ser especial perquè quan vaig arribar em vaig trobar amb un elefant tan bonic… Els nens/es molt contents em van començar a explicar com es deia (Haathi) i qui era (un elefant de la Índia). Seguidament, vam fer els dos grups per anar a la classe de psicomotricitat i els hi vaig proposar portar-nos l’elefant. Tots il·lusionats em van dir que sí i el primer grup va començar el tren per marxar. En arribar a l’aula vam fer les rutines de cada dia i, a continuació, vam seure junt amb el nostre elefant. Els hi vaig explicar que durant el camí l’Haathi m’havia proposat fer una activitat relacionada amb ell. Jo els hi vaig dir, què els hi semblava i tots van contestar que i tant i, aleshores, vaig començar a explicar-la.

L’activitat consisteix en: 1. Els hi vaig fer una breu explicació dels elefants (com caminen, què mengen, on viuen, quins sorolls fan i moviments…). 2. Heu d’imitar com caminen els elefants; heu d’imitar com caminen els elefants + el moviment de la seva trompa + el soroll d’aquesta (tot alhora)

DSC_0039_1heu d’imitar com salten els elefants (saltant una petita tanca)

DSC_0027_5i heu d’imitar les potes dels elefants (caminant amb unes xanques o cordes, en funció del nivell d’estabilitat).

DSC_0030_4

DSC_0047_1* Abans de començar l’activitat vam col·locar a l’Haathi en una prestatgeria per observar-nos, atentament, si ho fèiem correctament o no.

3. Relaxació.

En acabar el conjunt d’activitats vam seure junt amb l’Haathi i els hi vaig explicar que estava molt content i que ho havíeu fet molt bé. Els nens/es tot feliços li van fer un petó i van anar a fer les rutines de sortida de la classe de psicomotricitat.

* El segon grup-classe actua de la mateixa manera!!!

 Personalment he gaudit molt amb aquesta activitat, des de l’inici (programació) fins al final. Els resultats han estat gratificants i, principalment, als nens/es els hi ha agradat moltíssim portar a terme aquest tipus d’exercici.

 

 

 

 

 

 

 

 

HOLA HAATHEE

Quin ensurt ens hem endut avui  a classe!!!!!!!!

Estàvem fent una mica de relaxació després del pati i rentant-nos les mans quan de sobte algú ha picat súper fort a la porta de la classe. Ens hem espantat una mica perquè mai ningú fa tant de soroll quan vol entrar. Tot i que hem donat permís per entrar, ningú ho ha fet, així que hem obert…

Quina sorpresa i quina emoció!!!!!!! Quan hem obert ens hem trobat un petit elefant que ha revolucionat l’aula!!!!!!

Després de cridar, aixecar-nos, donar salts i riure ens hem adonat que portava una carta lligada al coll.

Com hem pogut ens hem assegut a la rotllana per donar-li la benvinguda i intentar escoltar què ens volia dir.

Estem súper contents i eufòrics, tenim moltes ganes que comenci a explicar-nos coses!!!!!

La veritat és que ha estat una activitat molt bonica i motivadora, tant per a ells com per a mi…  serà una bona eina per començar a presentar informació de la Índia, ja que no acabava de trobar la manera de fer-ho. M’està resultant una mica més difícil del que em pensava treure el projecte endavant, ja que és un tema que els queda força lluny, però sembla que estan força contents i amb ganes d’aprendre. Es mostren oberts i atents amb la informació que se’ls ofereix, però no mostren prous inquietuts sobre el tema per tal de poder seguir el seu ritme.

Seguirem endavant amb ganes i il·lusió i demanant ajuda a famílies i companys i companyes més grans.

De moment ja tenim deures… hem d’investigar què vol dir això de “Namaste” que posa a la seva carta el Haathee…

 

Una banderaaaaaaaaaaaaaaa!!!!!

L’altra tarda vem sortir a passejar per l’escola buscant triangles i vaig estar intentant que es fixessin en les banderes que tenim penjades al passadís per seguir amb el nostre projecte, però tot i que les van veure i hi van trobar algunes amb triangles, el tema no va sorgir i vaig decidir no forçar-lo.

Així doncs al cap de dos dies vaig arribar a la classe una caixa misteriosa. Fem hipòtesis de què hi pot haver dins… hi ha una interessant pluja d’idees on es diuen coses a l’atzar; un cotxe, un elefant, una pilota. Mirem si pesa, si fa soroll…

 

Fins que algú diu que no es una caixa de joguines, que és una maleta.

Què és una maleta? Què hi posem dins? Quan portem maletes?

 

En aquest moment surt una conversa on es barregen experiències pròpies de viatges a països llunyans i pel·lícules. Finalment obrim la nostra maleta i hi a apareix un full amb colors…

Què és això?

Què hi té dibuixat?

Quins colors hi surten i per què?

He de dir que en aquest moment esperava que fossin conscients que es tractava d’una bandera però no… no sben què és, la conversa es queda estancada i penso què puc fer per seguir endavant…

He de confessar que per uns instants penso que aquest projecte ens va gran, o al menys a mi… no sé per d’on tirar per motivar-los… em costa fer que siguin els propis infants els qui vagin guiant el projecte segons els seus interessos… però seguim endavant! Com fer que d’aquest paper de colors insignificant en treguin una bandera?

Agafem el pal del recollidor i proposo de penjar-lo… aleshores, de cop, ho veuen clar… UNA BANDERAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!

Però com la pengem??? El verd va a dalt o a baix???? Les ratlles van dretes o estirades??? Quants dubtes que sorgeixen…

 

I d’on deu ser, aquesta bandera?

  • Del cole!
  • D’Hospitalet
  • De Mema, la montaña de los dragones

 

 

Pensem com podem fer-ho per trobar la solució i decidim buscar-ho a internet… però com fer-ho? entre tots ho parlem i decidim escriure “bandera verd, taronja i blanc amb roda”  i ens surt rapid… ÉS DE LA ÍNDIAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!

 

Ara que sabem què és, recordem que hi ha banderes al passadís del segon pis de l’escola… anem a veure si hi trobem la de la Índia, ara que ja sabem com és.

Anem comparant la nostra nova bandera amb les altres que hi ha penjades, i tot i que n’hi ha algunes que s’hi assemblen força, no en trobem cap d’igual… si que hi ha banderes al Món!!!!!!!

 

 

Marxem cap a la classe, i tornem a mirar la bandera i ens l’anem passant per veure-la bé… ens agrada molt quan aprenem cosetes de la Índia!!!! però ens costa tant decidir què volem saber… i és que jo crec que ho volem saber tot!!!!!!!!

 

 

 

 

Un mapa!

La passada tarda  quan van arribar a l’aula després de dinar hi havia un mapa plegat (dins un portamapes) a la rotllana de la classe.

En un inici no se n’adonen, però quan seiem a la rotllana ràpidament els crida l’atenció. Què deu ser això? D’on ha sortit? Primer el mirem sense obrir i fem hipòtesis…

  • Està ple de retoladors (Patricia)
  • Són cotxes (Haivendeep)
  • És una carretera nova per jugar (Karim)

Els deixo que l’agafin i el vegin d’aprop i veuen que hi ha un mapa dibuixat… “Un mapa del tesorooooooooooooo!!!!!!” (Matthieu) L’obrim esperant que hi hagi alguna pista d’un tresor… “No es un tesoro, es la Indiaaaaaaaa!!!!!!” (Santi)

Obrim el mapa i l’observem… surt una conversa molt divertida i moltes preguntes… per què hi ha tants colors? On està l’escola? On està l’Índia? i algunes observacions acompanyades de crits i emocions… “EN EL MAPA SURT EL CEEEEEEL!!!!!!”  Hem estat parlant de les platges, del mar. Hem vist que hi ha paÏsos que no tenen mar i n’hi ha molts que si. Expliquen experìencies pròpies d’algunes vegades que han anat a la platja; què han fet, a què han jugat, amb qui han anat, com és l’aigua del mar…

Busquem on està Hospitalet i on està l’Índia, i després de mirar els colors que hi ha, els països, l’aigua…sorpresa… hem girat el mapa i n’hem trobat un on també hi ha muntanyes, herba… quantes coses!!!!!!

Amb la idea d’intentar portar la conversa cap aparlar de la forma real de la Terra, pregunto si algú té mapes a casa, si algú ha vist alguna vegada un mapa diferent… com no surt res els proposo directament d’anar a la classe dels companys de 5è on hi tenim germans i on sé que tenen una bola del Món.

Fem una petita excursió per l’escola fins que hi arribem… Tenen una bola gran que gira on també hi surt la Índia!!!!!! Per la classe veiem més mapes, però són diferents… en tenen un que és més petit, i ens expliquen que és Europa… quin nom més extrany!!

Sortim de la classe súper contents i contentes!!!! Els companys de 5è ens deixen que ens portem el Món a la nostra classe!!!!!

Quan arribem a la classe el mirem bé… el fem girar… i el comparem amb els que tenim a l’aula… Ens crida l’atenció l’endoll que té…

  • Per què té un enchufe? (Santi)
  • Qué hace si lo cargamos? (Daniel)
  • Esto es para enchufarlo al ordenador (Aysha)

L’endollem i veiem que fa llum, així es veuen millor els països… “en este mapa también hay aguaaaaaa!”

 

Pregunto (esperant un no per resposta) si algú sap on està l’Índia, la Charlotte està molt convençuda que ella si… ens ho ensenya i encerta… crec que ha tingut sort… faig girar la bola i la torna a trobar… li pregunto com ho sap… per ella és evident… “Perquè tiene forma de triangle!”.

Això em fa somriure i un cop més m’adono tot el que hem d’aprendre d’ells…

 

No sé ben bé quin camí seguirà aquest projecte, però segur que serà un gran camí ple d’aventures!!!!!!!!

Per què la Keerat està cada dia a l’Índia?

Quan ens vam començar a plantejar el projecte no tenia gaire clar com presentar-lo als infants per tal que fos motivador. Pensant en engrescar-los vaig decidir en iniciar-lo després de Carnaval ja que anàvem disfressats d’elefants, que és un dels animals típics de l’Índia; país en què està basat el projecte.

Però aquest dimecres durant la rotllana del Bon Dia ha sorgit  una qüestió que he decidit aprofitar per donar el tret de sortida a aquesta gran aventura que ens espera.

Tenim una nena que va marxar a l’Índia fa poc més d’un mes i cada dia quan fem la rutina del Bon Dia, els altres infants tenen molt clar on està, i enlloc de dir que està a casa, diuen que està a l’Índia. Aquesta setmana, mentres ens dèiem el bon dia, la Charlotte ha preguntat “Per què la Keerat està cada dia a l’Índia?”. Aleshores ens hem preguntat si havíem de posar el seu nom a casa amb la resta que no havien vingut o on. Què és l’Índia? On està? He deixat que la conversa fluís i han estat dient què en sabien:

  • A l’Índia s’hi va en avió
  • Els avions corren molt
  • L’Índia està molt lluny
  • A l’Índia hi ha indis
  • Què mengen els indis?

A partir d’aquí hem decidit buscar a la pissarra màgica (ordinador i PDI) on està  aquest país. Quan he anat a escriure, el Santi ha fet la obsevació que Índia comença igual que Ismael, així que la primera sessió del projecte s’ha convertir en la gran aventura d’intentar trobar entre tots les lletres tenint com a referència els nostres noms i els dels nostres companys.

 

  • I d’Ismael
  • N de Nicolás
  • D de Dafne i Daniel
  • I D’Ismael (alaaa! com abans!!)
  • A d’Abraham, Alba i Aysha

 

 

S’ha de dir que tenint en compte que estem a P3, evidentment només alguns dels nens i nenes han estat capaços de trobar la relació entre les lletres.

 

 

 

 

 

 

Quan ja hem acabat d’escriure el nom, hem vist en un mapa on està l’Índia i on està Hospitalet.

 

 

 

 

 

 

Ho imprimim tot i ens ho enduem a la classe! Com si portéssim un mapa d’un gran tresor estem súper contents amb totes les coses que hem descobert!!

Més endavant seguirem investigant, que ens hem quedat amb ganes de saber més coses!!

Ens presentem

Hola!

Som l’equip de mestres d’Educació Infantil de l’escola Mare de Déu de Bellvitge.

Tot i que als tres nivells d’EI treballarem un projecte interdisciplinar, el nostre blocs estarà centrat en el projecte de la classe del Circ de P3.

Com decidir el tema del projecte?

Com a eix transversal, l’escola treballa aquest curs el tema del turisme. A cada classe es treballarà un país i a P3 aquest país serà la Índia.