Encetem una etapa final del projecte on ara i entre tots, intentarem reflectir en aquest apartat final, les nostres opinions, valoracions i en definitiva, les reflexions sobre aquestes tasques.
Cal que reflexionem i compartim les nostres valoracions sobre idees diverses, com ara: quins dubtes ens ha generat el fet d’haver d’avaluat aquest projecte a través de la carpeta d’aprenentatge, com ho hem compartit amb el nostres alumnes, com hem anat introduint els elements de canvi, amb quines dificultats ens hem trobat, quina opinió en tenen els alumnes d’aquesta pràctica, fins a quin punt la carpeta ens ha ajudat a avaluar els aprenentatges de l’alumnat, si hem complert els objectius inicials i quins aspectes milloraríem…
Una eina on l’alumne és el protagonista del seu aprenentatge, on ell mateix el va elaborant, tot reflexionant i compartint el que aprèn, i que no sigui al cap i a la fi un examen final, és una bona eina d’aprenentatge i avaluació.
Els alumnes mitjançant aquest instrument han pogut ser partícips del seu aprenentatge, implicar-se, reflexionar, compartir, revisar els seus errors, organitzar-se…i tot això i molt més, és el que fa que tant professors com alumnes en tinguin una opinió positiva sobre la pràctica i que els mateixos alumnes valorin que aprenen més i millor, si es donen tots aquests factors.
La carpeta ens ha ajudat a avaluar tot el procés d’aprenentatge, i això és el més important. D’altres eines només et permeten observar un resultat final, en canvi amb la Carpeta observes i valores tot el procés, cada pas. És important tota la reflexió que comporta aquesta eina i tota la implicació que permet als alumnes.
Hem avaluat els aprenentatges de l’alumnat a cada pas, fent evident el què aprenia i com ho aprenia.