CRITERIS PEDAGÒGICS:
Els contextos han de ser educatius, que arribi a tothom igual qualsevol aprenentatge és impossible. Tothom ha de tenir les mateixes possibilitats d’aprendre però poden seguir camins diversos.
Potser l’alumnat s’enganxen (al projecte) per motius diferents, han de ser projectes oberts, que no siguin tancats i enfocats a una àrea o una temàtica. Poden triar els mateixos temes però per motius diferents i els seus interessos també ho són.
Un projecte que pretén pescar aprenentatges, ha de ser més més com una xarxa i no com una canya de pescar.
Per tal que siguin contextos educatius, s’ha de buscar la part formativa dels interessos, sense que s’adonin.
Pendents del que fan els altres i no del seu context proper.
Còrrer massa: hi ha projectes que la capacitat que tenen no arriba a crear el conflicte. Entendre una cosa sovint és impossible a aquests anys…
La frustració i la immediatesa no es treballa.
Sovint hi ha un context extern que els motiva però no és un interès sostenible per mantenir l’atenció o l’esforç.