Un dia del primer trimestre, van venir a la classe un petit grup de nens i nenes del SIEI de l’escola per ensenyar-nos i explicar-nos la maqueta de la prehistòria que havien elaborat. Ens va agradar tant, que va sortir la proposta de fer-ne una algun dia. Però aquesta idea de moment es va quedar aquí i seguint el dia a dia, ens costava trobar el moment i la manera de dur-ho a la pràctica. Anava avançant el curs i sorprenia que ningú ho tornés a proposar. També era una mica curiós que ningú hagués dit que era impossible pesar una muntanya. El repte ho superava tot! Mica en mica, a mesura que hem anat aconseguint més informació, la lògica ha sortit en una de les converses.
-No la podem pesar! – han dit alguns nens i nenes.
-I si fem una maqueta? – diu una nena.
I així és com recuperem la idea que ja havia sortit.
Les mestres aprofitant la seva proposta, anem una mica més enllà… i llancem la pregunta: “A l’escola, qui ens podria ajudar a fer una maqueta?” i “Qui ens podria ajudar a resoldre aquest gran repte de saber quant pesa la Tossa?”
Els alumnes pensen amb els més gran de l’escola que són els seus companys de 6è i també són els seus padrins de lectura.