De la manera que ens hem organitzat, hem pogut donar resposta a gairebé totes les preguntes. Alhora, també ha provocat que aquest grupet de nens i nenes tinguessin ganes d’encallar-se i recrear-se en alguna de les descobertes que havíem fet pel camí. Això ha ajudat en l’organització de l’aula.
La sorprenent i gran pregunta ha estat la de voler saber, quant pesa la Tossa. Per on podem començar davant un repte d’aquestes dimensions? Quan ens hi vam començar a posar, el primer que passava pel cap era dir grans xifres a l’atzar. La qual cosa ens ha portat a recordar que les respostes que donem han d’anar acompanyades d’un argument i les hem de poder demostrar d’alguna manera. Ens adonem que amb tot els recursos que tenim per consultar, no hi ha cap pista que conduieixi cap a un camí de descoberta. Aquest fet els fa pensar més, compartir hipòtesis, i observar molt la muntanya i prenen consciència de tot el que hi veuen. Així és com comencen a escriure una llista d’elements que podem trobar a la Tossa: sorra, pedres, roques, arbres, plantes, animals, neu, persones, el refugi…