Per classes vam realitzar una pluja d’idees, per tal de recollir possibles propostes sobre com podríem estalviar llum, aigua i gas a l’escola. Primer, vam deixar que les pensessin els nens i les nenes en petits grups de treball; i seguidament les vam posar en comú tota la classe per poder fer-ne una selecció òptima.
A continuació, vam anar a recollir les propostes de la resta de l’escola per poder realitzar-ne un buidatge final. L’alumnat a l’hora de fer aquesta tasca es va adonar que havien plantejat propostes que no estaven a les nostres mans dur-les a terme, com per exemple: posar un regulador d’aigua a les aixetes amb menys durada, tancar els radiadors quan fa més bon temps, etc. Per tant, vam haver de distingir aquelles propostes que sí que podíem dur a terme a les aules, d’aquelles més generals d’escola. Aquestes últimes es van fer arribar a l’equip directiu.
Tot seguit, vam crear un espai de debat on vam pensar i reflexionar sobre què podríem fer per supervisar que realment tothom complís amb les propostes plantejades. Després de pensar-hi molt, vam arribar a la conclusió que podríem crear equips de supervisors. Aquests eren els responsables de passar cada dia per les diferents aules per tal d’observar que totes les classes complien amb les propostes plantejades. És per aquest motiu que vam creure adient dissenyar uns cartells de dos colors: una cara contenta de color verd i una cara enfadada de color vermell; per penjar a les diferents aules. De manera que si l’aula estava complint amb les propostes plantejades, seria premiat amb un cartellet verd; i si no ho estaven fent bé se’ls penjaria un cartellet vermell.
També vam decidir de fer un registre diari de la temperatura de les aules al matí i a la tarda.