Elaborem un gràfic!

Després de recollir els registres de les temperatures de les diferents aules del centre vam interpretar-les, analitzar-les i representar-les en un gràfic.

Per fer-ho, vam distribuir l’alumnat en grups de treball cooperatius, i cada grup-classe s’encarregava d’un cicle.

5è A – Cicle mitjà

5è B – Cicle superior

6è A – Educació infantil

6è B – Cicle inicial

Primerament, vam explicar a l’alumnat que un gràfic de temperatures sempre era lineal i els vam mostrar diferents exemples. A continuació, vam debatre amb tot el grup sobre quines dades s’havien de representar en els eixos de coordenades del gràfic. I tot seguit, vam fer-ne un exemple conjuntament a la pissarra. Finalment, l’alumnat va elaborar un gràfic amb el seu grup de treball.

 

Gràfic individual

Resultat final d’un dels gràfics

grafics2

Gràfics exposats al racó de les UVE del passadís de l’escola

En aquest punt, volem valorar la implicació de gairebé tot el claustre en el registre de les temperatures, ja que gràcies a aquest treball hem pogut realitzar aquesta tasca amb èxit. Tot i així, també ens agradaria destacar que hi ha hagut un parell de classes que no han efectuat el registre com cal, i per tant, no hem pogut fer-ne els gràfics corresponents.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *