ENS CONVERTIM EN INVESTIGADORS/ES!

Les preguntes cada vegada eren més freqüents i els infants anaven comentant informacions que sabien o que havien buscat.

Preguntes com:

  • On posarem la bassa nova?
  • Quina forma tindrà la bassa?
  • Com es pot construïr?
  • Quins animals hi hauran?
  • Quines plantes?
  • L’aigua com serà dolça o salada?
  • Caldrà canviar l’aigua de la bassa?
  • Quins peixos hi hauran?
  • Etc.
  • Va ser aquí on es va preparar un full guia per a la recerca que a nivell individual havien d’omplir com a resposta a les preguntes que tenien sobre la bassa.

CONTE : “EL GRIPAU BADOC”INTRODUCCIÓ A LA BASSA

A continuació vam considerar que quina millor idea que motivar  a l’alumnat cap a la recerca, que a partir d’un conte sobre una bassa i els animals que hi viuen en ella.

El conte triat va ser: ” El gripau Badoc”

A partir de l’audició d’aquest conte, van sorgir preguntes i curiositats per a resoldre i va ser en aquest moment quan vam començar a investigar sobre aspecte de  la bassa.

Els infant després d’escoltar el conte van portar altres contes sobre la bassa.

MOTIVACIÓ PER CORREO

Per crear més motivació i emoció a l’alumnat vam preguntar que qui volia ser expert/a de la bassa, per a poder obtenir el carnet d’expert/a.

Per tant, el conserge va portar unes cartes que havien arribat a l’escola per a les classes  de 2n. Eren unes cartes on el tòtil de la nostra bassa, ens proposava format part del club de la bassa, si ens fèiem experts i cercàvem informació sobre aspectes de la bassa i més tard poder anar explicar aquelles recerques i informacions obtingudes a altres classes de l’escola com a grups experts.SIM-080027217050811470 Aquí teniu l’enllaç!!

 

 

INAUGURACIÓ DEL CURS- LA BASSA

Al setembre al iniciar el curs vam demanar als infants, que si sabien què era una bassa, passejant per la nostra escola de natura els hi vam demanar que  si sabien que antigament a l’escola hi havia una bassa i vam aprofitar per a enyenyar la fotografia de la bassa de l’escola, per tant, com que la imatge els hi va agradar  vam iniciar el projecte de la bassa. Vam demanar com creien que podíem fer-la, com seria, on la construiríem i que hi hauria dins i al voltant de la bassa.

border bs:0 bc:#000000 ps:0 pc:#eeeeee es:0 ec:#000000 ck:500d02a4f1f1d7497340cc586896bf11

A la inauguració l’alumnat de cicle inicial va reproduir la bassa com creien que quedaria.

Per a motivar van començar a fer els possibles animals i la forma que podria tenir la nova bassa de l’escola, per tant vam aprofitar per a reproduir-la el dia de la inauguració del curs, juntament amb els animalets, la forma que consideràvem més adient i com crèiem que quedaria la nova bassa de l’escola.

PRESENTACIÓ DEL NOSTRE PROJECTE

Hola a tothom!

Som l’escola Font d’en Fargas i aquest any us presentarem com estem dissenyant, construint, investigant i mantenint la nova bassa que hi tindrem a la nostra escola.

Esperem que us agradi el procés i que puguem aprendre junts!

Properament trobareu noves entrades del procés de construcció d’una bassa.

Fins aviat!

L’equip de mestres de l’escola Font d’en Fargas.

DISSENY DE LA BASSA

Partint de les necessitats de l’escola i del projecte que emprenem aquest curs, els alumnes de 5è vam dedicar unes sessions, per dissenyar la bassa que volem a l’escola.
En un principi, vam parlar de l’espai que es disposava i d’on s’ubicaria, així era més fàcil d’imaginar el resultat final.
Tot seguit, ens vam implicar tant en la part més artística, com en la part matemàtica, cadascú va pensar una forma per la bassa, la va dibuixar i a continuació vam calcular el perímetre i l’àrea de la nostra bassa.

5è2