POSEM EN PRÀCTICA ALLÒ QUE HEM DESCOBERT

Després de fer recerca de forma significativa, parlar amb l’expert, fer observació directa, veure i llegir de  la caixa temàtica preparada, és el moment d’explicar, recordar allò que hem après mitjançant unes fitxes i reflexions que aniran a les carpetes d’aprenentatge.

Per tant, ens dediquem a fer un seguit d’activitats que es realitzaran per equips coorperatius i finalitzaran amb una autoavaluació de cada fitxa.

 

COM HA DE SER L’AIGUA DE LA NOSTRA BASSA?

Després de visitar la bassa i comprovar que ja estava plena,hem pogut fer un debat que ha començat amb les preguntes: Com ha de ser l’aigua de la nostra bassa? Pot estar emplenada de qualsevol tipus d’aigua?

Alguns infants han comentat que havia de ser agua calenta com els peixos de l’escola, uns altres deien freda com els rius i els llacs, i uns altres deien que de l’aixeta i d’altres que no, perquè no era mineral.

Al final hem fet comparatives i comprovacions mitjançant l’observació directa i la recerca.

Finalment tenim la conclusió!!

L’aigua de la nostra bassa podia ser de l’aixeta, perquè és dolça i freda i perquè el clor s’evapora i per tant, no es dolenta per als éssers vius de la nostra bassa. També  s’emplena amb l’aigua de la pluja quan amb la calor del sol s’evapora i baixa el nivell d’aigua.

FOTO AIXETA

FORMEM EQUIPS COOPERATIUS

Per a la realització del nostre projecte sobre la bassa hem format grups de treball cooperatiu per això,

Els hem dividit per taules, de tal manera que a totes les taules hi ha un mínim de dues persones que estan disposades a donar ajut, els més necessitats d’ajut i la resta d’infants que conformen el grup-classe.

D’aquesta manera ens assegurem de treballar amb equip cooperatius i fomentar el treball en equips reduïts i heterogenis i fomentar l’aprenentatge escolar i en equip.

border bs:0 bc:#000000 ps:0 pc:#eeeeee es:0 ec:#000000 ck:500d02a4f1f1d7497340cc586896bf11

A més elaborem una graella de tasques pels equips que ells mateixos/es han triat i debatut la tasca a realitzar.

Hi hauran els següents càrrecs

Portaveu, secretari/a, dibuix, pintar, repassar, decoració i supervisió de la feina realitzada.

 

LA CAIXA TEMÀTICA DE LA BASSA

Des de l’àrea de biblioteca s’ha treballat amb l’alumnat la recerca d’informació  sobre la bassa, així com tota la fauna i la flora que hi podrem trobar a la nostra bassa. Aquesta informació s’afegirà a tota la que ja han anat aportant els infants  de forma individual i per interessos personals sobre la bassa i per tant, anar ampliant coneixements.

Es van mostrar interessats en la recerca d’informació i visualització dels diferents llibre de la caixa temàtica.

BASSA BIBLIOTECA 5

CONSTRUCCIÓ DE LA BASSA, VISITEM AL EXPERT

Després d’investigar on aniria la bassa, la següent pregunta que ens vem plantejar va ser com construir-la i quins materials emprar.

Així que per a saber-ne més, vem demanar ajut al expert, un familiar d’una alumna que ens estava a l’escola a punt per a començar la construcció de la bassa de l’escola.

Cada grup de treball va pendre notes del procés de contrucció i dels materials.

Aquell dia vam aprendre com es construeix una bassa!!