3. El repte

En l’anterior post, acabàvem enunciant el repte: dissenyar projectes per primer i segon que donin cabuda a aprenentatges competencials, incloent els continguts d’emprenedoria i recerca. Per tant, calia definir una estructura pedagògica, dit d’altra manera, unes condicions necessàries que caldria complir. Aquestes condicions es concreten en:

  1. Rigor acadèmic

Competències que es volen desenvolupar amb les àrees i Autenticitat

Connexió amb el món real.

Problemes o context amb significat pels alumnes

Producte final real i amb valor social

Continguts que es treballaran:

– Plurilingüisme (1r i 2n)

– Emprenedoria (1r)

– Recerca (2n)

Competències clau de les diverses matèries segons projectes

Objectius d’aprenentatge

2. Aprenentatge aplicat

Competència d’aprendre a aprendre

Competència social i ciutadana (cooperació i relació amb l’exterior /context)

Competència digital i tractament de la informació

3. Mètode de treball

Inici del treball: pregunta, repte, proposta

Combinar la pràctica amb activitats de reflexió i resolució de problemes

Treball cooperatiu (rols)

Com iniciarem els projectes: grau de participació de l’alumnat en la presa de decisions

4. Relació amb l’entorn

Entorn immediat o llunyà

Intervenció d’especialistes o experts

Comunicació dels projectes

5. Avaluació

Avaluació del procés  coavaluació i autoavaluació (què he après, com ho he après, ….)

Quins criteris i quines estratègies d’avaluació s’utilitzaran

Valor que es donarà a les activitats mentre es realitza el projecte

Com s’autoavaluarà el professorat

 

 Aquestes condicions també ens permeten treballar a l’aula les habilitats imprescindibles per als ciutadans dels segle XXI.

x47dy6vqbat3waeclj1nvccyxcsbi0y1x5ip9xre1hc

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *