En la segona sessió vàrem estar compartint els diferents projectes que es duran a terme aquest curs a l’escola.
A P3 faran un projecte conjuntament amb el MACBA explorant objectes i art, a primer el projecte serà els peixos, a segon els lleopards, a tercer els llops i a cinquè la bicicleta.
Cada grup està en un moment diferent del procés. Després de posar en comú dubtes i experiències, apuntem reflexions que van sortir i creiem interessants de compartir:
- Com podem fer perquè els nostres alumnes no facin preguntes convencionals?Quan fem preguntes als alumnes és interessant que es facin de manera que no tinguin a veure amb una descripció. Preguntes tipus: què passaria si…?
- En qualsevol tipus d’activitat que fem a l’aula s’ha de generar pensament, hem d’enfocar les nostres propostes cap aquest objectiu.
- L’escolta als alumnes és clau i cal saber interpretar què hi ha darrere de les seves preguntes. Aquesta reflexió va sorgir després que els alumnes de segon preguntessin molt sobre el plor de les cries.
- De vegades estem massa pendents de recollir informació del que passa a l’aula i potser hem de ser menys exhaustius en aquest aspecte i poder centrar-nos en les converses que es generen.
- Cal que els nostres alumnes puguin manipular i experimentar per generar pensament.
➡ Aprenem fent i compartint. L’acció reflexió ens ajuda millorar.