PROPOSTA D’AVALUACIÓ

Decidim posar a la pràctica una proposta de mètode d’avaluació d’un projecte per poder debatre en grup a Grup Impulsor la seva idoneïtat.

Entren en joc tres mestres, dos que són amb l’alumnat durant el desenvolupament del projecte i un tercer que intervé només en la sessió d’aplicació dels aprenentatge, com a agent extern que aporta el repte (motivació) i que observa i documenta la seva resolució (sense prejudicis)

Finalment, el redactat del procés d’aprenentatge de cada nen i nena es fa confrontant els diferents redactats fruit de les diferents observacions.

Els elements claus de l’avaluació del projecte són:

  • Repte: l’aprenent ha de posar en joc els aprenentatges per resoldre una demanda o un repte.
    • El repte s’ha d’incloure en una situació que el contextualitzi i que el motivi.
    • Ha de generar algun conflicte que sigui lo suficientment complex com per poder avocar tot el que s’ha après i lo suficientment senzill com per que tothom pugui dur-lo a terme.
    • El mestre ha d’assegurar-se que TOTS els alumnes comparteixen amb ell l’objectiu final de repte.
    • La resolució ha de respectar velocitats, interessos, llenguatges, suports i interaccions de l’aprenent (poden fer-ho escrit, dibuixat, modelant, amb lego, explicat, sols, en parella… )
  • Observació: durant la realització un mestre extern al grup (sense expectatives ni prejudicis) observa i pren nota de l’actuació dels alumnes.
  • Interacció: els mestres del projecte interactuen amb l’alumnat:
    • Acompanyament durant l’activitat: passant per les taules per donar els ajuts que calguin i per “estirar” de les aportacions que semblin més interessants
    • Retorn després de l’activitat: individualment el mestre demana a l’aprenent que expliqui el que ha fet (Hi ha aquí un adult que està per escoltar-te… D. Altimir). En cas que no hagi representat el que està explicant li demana que ho faci. El mestre pren nota de la conversa.
  • Documentació: els mestres refan, en solitari, les seves notes, elaborant un redactat de cada alumne per confrontar.
  • Posada en comú: es comparteixen redaccions amb la intenció de fer-ne una comuna. L’alumne també pot ser-hi en aquesta posada en comú per dir la seva.

Posarem en pràctica el mètode amb el projecte dels lleopards, el portarem a l’equip impulsor per fer millores i tornarem a aplicarlo al projecte dels llops.

➡ Una visió externa i compartir processos ens ajuden a millorar l’avaluació.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *