- Vam presentar una capsa groga i els alumnes deien què creien que hi hauria dins d’aquesta capsa. Es pensaven que era un regal per a l’alumna de pràctiques que havia de marxar al cap de pocs dies.
- Vam girar la capsa i els alumnes van poder veure-hi una roseta de lleopard. Aleshores van començar a fer suposicions del que s’hi trobarien a dins.
- Finalment, vam obrir-la i vam poder observar que a dins hi havia tota la informació que prèviament havien anat portant. Ja que el nom de la nostra classe era el dels LLEOPARDS, des del primer trimestre van anar portant llibres, fotografies i escrits varis sobre l’animal.
- Ens vam organitzar per grups de treball i vam anar passant informació per les taules. Els alumnes només observaven i parlaven entre ells. Jo anava passant per les taules i parant l’orella per saber deu què estaven parlant. Aquelles coses interessants que anaven dient i observant les anava apuntant. M’asseia amb els grups i potser m’hi quedava 10 o 15 minuts, mentre els altres establien les seves converses.
- Amb tot el recull d’aportacions que han anat fent, es fa una posada en comú tota la classe. Al final, es decideix construir un hàbitat on un lleopard pogués sobreviure i tenir totes les seves necessitats cobertes.
Els temes que surten amb més freqüència són nutrició, relació entre iguals, relació amb els humans i descans.
- Finalment, cada alumne decideix a quin grup vol intervenir: construcció d’un centre d’estudis a la sabana, construcció d’arbres i vegetació, construcció del terreny i superfície o construcció dels animals residents a la sabana.
- Tot el que vam fer va sorgir de l’observació directa i de les seves converses. Jo gairebé no hi vaig intervenir.
➡ Es fa una posada en comú de tota la classe. Es decideix construir un hàbitat on un lleopard pogués sobreviure i tenir les seves necessitats cobertes.