Posem en pràctica el mètode a la classe de segon, seguint el quadre següent:
Per presentar el repte expliquem una història motivadora i que el contextualitzi.
Després es demanem que expressin la seva solució de manera escrita o dibuixada.
La sessió compta amb un mestre extern que observa amb l’ajuda d’una pauta.
Finalment es fa el retorn amb el mestre tutor i els tres mestres posen en comú i redacten un informe per alumne.
Un cop fet tot el procès, el portem al Grup impulsor per fer aportacions. Són les següents:
- La situació de context ha de separar clarament realitat de fantasia i no personificar (què necessita el lleopard per ser feliç? què necessita el lleopard per sobreviure, per viure bé…)
- Quan demanem el dibuix hem d’explicar molt bé què volem exactament compartir objectius i assegurar-nos que els han entès.
- Els mestres també han de tenir molt clar quins aprenentatges s’avaluen.
- Mirar quines eines els donem per dibuixar, potser només llapis que és més precís, poden fer més detalls i no es dedicarien tant a pintar tot el full…
- El retorn també es podria fer:
- per parelles, comparant els dos treballs COAVALUACIÓ
- individual, mirant una foto i comparar-la amb el seu dibuix AUTOAVALUACIÓ
- Potser la sessió amb la situació context va ser massa motivadora, va treure protagonisme als aprenentatges que volíem avaluar….
Ara, ens queda replicar l’experiència al projecte de la classe dels llops, millorant els aspectes que hem destacat.
➡ replicar l’experiència ens ajudarà a millorar el mètode