El projecte al Moodle

Després de valorar diverses opcions, conjuntament amb els responsables d’informàtica del centre, hem vist que l’opció més viable és la de treballar el projecte en un entorn de Moodle. Així doncs, entre tot l’equip impulsor estem elaborant un curs de Moodle amb totes les activitats i informacions necessàries per a la realització del projecte.

En aquest curs, els alumnes hi trobaran una guia de treball, amb un tema per a cada activitat, on hi pengem: instruccions, fòrums, productes de mostra…

Això ens ha ajudat a resoldre una de les dificultats que teníem des del principi: com fem que els diferents grups triïn una zona turística sense repetir-se entre ells, i sense haver de limitar una llista nosaltres?

Per resoldre-ho hem creat una “activitat prèvia” al moodle que consisteix en aquesta elecció. Allà hi poden trobar una taula amb una proposta de diferents zones, i també alguns enllaços on buscar informació. Un cop ho tinguin clar, han de fer una entrada al fòrum explicant quina zona han triat i per què. Però prèviament a l’entrada, han de consultar les entrades anteriors i veure que cap altre grup ha triat ja aquesta zona. D’aquesta manera, aconseguirem que no hi hagi repeticions, per tal que la fira de l’últim dia sigui més rica i diversa. D’aquesta manera també potenciem que l’elecció sigui “àgil” (com abans entrin al fòrum, menys probabilitats hi haurà que un altre grup ja hagi triat aquella zona).

Aquest és l’aspecte que té de moment, esperem que funcioni!

moodle01

 

Llistes de comprovació o “checklist”

Hem decidit que facilitarem als alumnes una llista de comprovació o checklist per cadascuna de les tasques que els encomanem.

En aquesta llista hi haurà tots els aspectes que caldrà comprovar abans de donar un producte per acabat. Així evitem possibles errors fruit de errors en l’organització, l’atenció o la memòria a l’hora de treballar.

 

Idees per la parada de mostra: Catalunya

L’equip impulsor vam tenir clar des del primer moment que prepararíem una parada de mostra per alumnes, per tal que puguin veure un producte final des del moment en què iniciïn el projecte i així es puguin fer una idea del que s’espera que aconsegueixin.

Avui mentre ens reuníem, el Jordi, professor de dibuix, ha estat fent esbossos de les maquetes que proposarà que elaborin alguns alumnes de 4t d’ESO que ens podran servir per decorar la parada de mostra, amb edificis emblemàtics de Catalunya.

Què us sembla? Farà goig, eh!

Esbós maquetes parada Catalunya

 

“La paradeta”

De moment, el producte final del projecte l’hem anomenat “La paradeta”, que serà una mostra visual en format de “paradeta”, com si es tractés d’una fira, sobre els diferents elements que s’han treballat d’aquella zona turística.

A totes les “paradetes” hi trobarem:

  • Un tríptic informatiu
  • Un mini diccionari “de supervència” amb el vocabulari bàsic

i a més:

  • cartells creatius sobre la flora i fauna
  • vídeos o presentacions en imatges sobre una recepta de cuina, edificis emblemàtics o personatges rellevants.
  • mostra de records, gastronomia o exhibicions culturals

 

 

Ens presentem!

L’equip impulsor del nostre centre està format per professionals de gairebé totes les matèries, per tal de poder enriquir la nostra tasca.

Som la Berta, l’Albert, l’Helena, la Neus, l’Àngels, la Dolors, el Jordi, el Joan, la Maribel, la Carme, la Conxita…

Part de l'equip impulsor

Part de l’equip impulsor

Seguint amb la idea del curs passat de canviar els treballs de síntesi de 1r, 2n i 3r d’ESO, aquest curs ens hem marcat com a objectiu donar un gir al de segon. A primer ho vam aconseguir gràcies al treball del grup impulsor i vam refer-lo totalment construint “El nostre joc de taula” (http://blocs.xtec.cat/xcbprojecte31/).

La idea és fer una Fira de les cultures del món  amb una exposició final amb “paradetes” al pati, sala d’actes… on els alumnes puguin mostrar a tothom (pares inclosos?) el què han treballat. De moment, se’ns plantegen molts interrogants:

Quin són els Mínims per a cada cultura-país:

  1. Localització (mapes, límits…)
  2. Trets culturals
  3. Indústria i tecnologia
  4. Fauna i flora
  5. Clima

Què podrem trobar a cada “paradeta”?

  1. Tríptics-cartells
  2. Vídeos / presentació en imatges
  3. Souvenirs /gastronomia /exhibicions culturals

Hem fet comissions per tal de repartir-nos les tasques:

  • Redacció del projecte previ
  • Materials d’organització dels alumnes (del dia a dia)
  • Recursos (materials fungibles+ webs
  • Edició de vídeo
  • Creació de blocs per grup
  • Tríptics