El coneixement i l’ús de de diferents llengües ha esdevingut una necessitat fonamental per als ciutadans d’una societat global com la nostra. Els coneixements d’una o més llengües estrangeres, a més de les oficials i/o pròpies de l’individu, garanteix l’adquisició dels processos d’aprenentatge i la millora contínua de l’aprenent.
L’escola, sensible amb aquesta evidència, des del curs 2015-2016 forma part d’un projecte anomenat GEP (Grup Experimental Plurilingüe) que es basa principalment a introduir la llengua anglesa a la vida quotidiana del centre (tallers, espais comuns…) i augmentar el seu ús en àrees no lingüístiques (com coneixement del medi natural i social) a través de projectes o àmbits d’aprenentatge. Aquesta metodologia la coneixem avui com a AICLE (Aprenentatge Integrat de Llengües Estrangeres).
També s’ha volgut incorporar una altra metodologia cada vegada més present en els centres escolars: l’aprenentatge basat en problemes. Aquesta metodologia consisteix en llençar l’anomenada “driving question” al principi del projecte i a partir d’aquí els alumnes organitzar-se per resoldre el problema plantejat pel professor/a. Gràcies a aquesta metodologia, s’aconsegueix realitzar tasques col·laboratives i ens permet millorar l’autonomia i la iniciativa de l’alumne. En tot moment som conscients que el nen o nena és el protagonista del seu propi aprenentatge, i nosaltres som els acompanyants i guies del seu viatge.