Dimecres 22 de març 2107 (Laura)
Ja fa uns dies, un dimecres de GI, vam repassar el guió de “com fer-nos bones preguntes”. Sé el que hem de fer minut a minut.
Comencem repassant els grups temàtics que van sorgir de la dinàmica anterior. Els recordem i ratifiquem. Seguidament, bolis al mig de la taula! Cadascú ha de pensar una pregunta sobre alguns dels temes que han sorgit i tenen 5’ per compartir-les amb els seus companys i companyes de grup. Pregunten dubtes i fan comentaris per a millorar la definició de cada pregunta. A continuació, agafen els bolis i anoten totes les preguntes que recordin que hagin fet els altres companys. Després es posen en comú i entre totes es comprova que no hi hagi cap pregunta sense anotar. També es valora quines són productives i quines reproductives. De totes les preguntes, en trien una de productiva i un representant de cada equip l’escriu a la pissarra. Al final de tot, repassem, entre tots, totes les preguntes i en valorem la seva adequació (té a veure amb el tema, és productiva? etc.). Aquestes preguntes seran les que guiaran les nostres investigacions del projecte!
Finalment, elaboren una diana grupal amb els objectius de l’activitat del dia (definits per la professora).
Reflexió: Ha anat molt bé, tot i que es nota que els falta rodatge a l’hora d’elaborar preguntes productives que realment tinguin a veure amb la seva pròpia curiositat. Es repeteixen força patrons de preguntes “per sortir del pas”. Entenc que quan hagin finalitzat del tot un projecte i vegin que les seves preguntes inicials determinen els temes de treball i, per tant, la seva motivació i entreteniment, ja trobaran necessari elaborar preguntes que els interessin més.