Per dur a terme aquest projecte d’escola o totes les tasques que ens hem proposat a partir d’aquest lema o eix transversal que ens ha acompanyat durant aquest curs em treballat de formes molt diverses.
Fa aproximadament tres cursos que ens proposem desenvolupar activitats al voltant d’un tema que ens identifiqui com escola i que ens permeti treballar des de p3 a 6è i sobretot col·laborar i cooperar plegats. No només entre els alumnes de diferents cursos i edats, també tots i totes els adults de l’escola com a comunitat educativa.
Per les mestres de l’escola és molt important tenir clars i identificar els continguts que es treballaran en el seu curs i d’aquesta manera integrar les activitats que van sorgint a partir del lema del curs en el dia a dia de l’aula. Això ens permet dotar de significat aquests continguts, situar-los en un context real i amb una finalitat. Tenint clar aquest punt de partida, quan les mestres de l’escola es reuneixen per tirar endavant algun esdeveniment relacionat amb el lema es reparteixen les activitats en funció del treball que toca fer a cada curs.
D’altra banda, per preparar aquestes activitats acostumem a fer grups de diferents mestres ens funció de les habilitats de cadascuna, intentant col·laborar entre totes.
Pel que fa a la documentació de les activitats i del projecte d’escola, conforme els nens i les nenes es van fent més grans se’ls va traspassant aquesta responsabilitat.
Un cop acabat el curs es valoren les activitats i si s’ha produït en l’escola algun canvi o transformació, si cal seguir treballant algun aspecte durant el curs vinent, però en un segon pla o si cal millorar alguna actuació.