Gestió de l’aula i metodologia

Les tasques que es porten a terme en el projecte “Juguem?” són molt diverses, n´hi ha de resolució individual, en parelles, en petits grups (grups cooperatius), grups barrejats d’edat… En funció de la tasca, els grups i/o parelles es formen segons els criteris dels mestres o dels nens i nenes.

Les tasques es dissenyen en funció dels objectius que volem aconseguir, amb la intenció de que siguin diverses i que tinguin sentit pels nens i nenes. També pretenem que tinguin una finalitat concreta i que l’alumnat sàpiga per a què servirà.

La recerca és present en les activitats, sempre i quan és necessària. Sovint davant d’un dubte o d’opinions diferents s’anima als nens i nenes a cercar informació per tal de tenir arguments i defensar les idees de forma consistent. Els mestres intentem crear el conflicte cognitiu per tal de propiciar situacions de recerca.

En funció de l’edat dels nens i nenes i de les característiques de les activitats els mestres els guien intentant fomentar el treball autònom.

En ocasions tot i tenir la tasca clara i els objectius definits, la dinàmica del grup a partir de la conversa i de la formulació de preguntes, fa que allò que s’havia previst previament s’hagi de modificar, ampliar o escurçar.

Intentem que el moment d’exposició dels resultats del treball realitzat sigui significatiu, per tant sovint s’organitzem presentacions adreçades a d’altres grups, d’aquesta manera els nens i nenes tenen una motivació més alta i han d’adequar la seva exposició a l’edat dels companys als que presentaran el treball.

La posada en comú serveix per redreçar el treball, recollir les opinions dels diferents grups i prendre decisions sobre l’orientació del treball que s’està realitzant.gestio d'aula P1030284 P1030476 P1030516Img_2929

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *