Aquest projecte sorgeix de la necessitat que tenim com a centre de replantejar l’estona de l’esbarjo des de diferents àmbits:
- el paper que juguen les mestres en la tutel·la del pati
- la diversificació del joc i els espais de l’esbarjo (creativitat)
- la millora de la cohesió social
- la participació del màxim d’actors en la concepció d’un temps d’esbarjo de qualitat i coherent amb el projecte d’escola.
- …
La presència de les competències transversals es potent en aquest projecte i per les mestres de l’escola depèn d’un treball del dia a dia i d’atenció acurada i propera. Moltes de les activitats d’aquest treball han estat pensades per dur-se a terme en col·laboració entre cursos o mitjançant la cooperació de nens i nenes d’edats diferents. A més a més, el treball en grups cooperatius amb membres de la mateixa classe és una agrupació habitual en el dia a dia de les aules.
Per últim, a l’escola l’ús de les tecnologies és un recurs més a disposició de les mestres i de l’alumnat en la creació, la cerca o la composició de productes com: documentacions, instruments d’avaluació, …
plafó que mostra el treball cooperatiu (classe del cor reial, 3r)
El grup de tercer explica que quan treballa cooperativament aconsegueix:
- aprendre entre nosaltres
- ser solidaris amb els altres
- millorar les relacions entre nosaltres
- sentir-se bé amb un mateix
- participar activament
- aconseguir pensar més i millor
- respectar punts de vista diferents
I aquests mateixos nens i nenes diuen que el valor més important que té aquest tipus d’agrupament és:
“Quan un o una de nosaltres no sap com fer una activitat i té la confiança per preguntar a qualsevol company o companya del grup i aquest o aquesta té la generositat d’explicar-li.”