El primer dia del curs rebem els nens i les nenes amb el lema: juguem?
Cada curs les mestres de l’escola rebem als nens i les nenes amb un enigma, un joc o una endevinalla que hauran de resoldre per saber qui serà la seva mestra o a quina serà la seva aula.
Enguany el joc serà el tema transversal que ens acompanyarà durant tot el curs i que ens servirà d’enllaç amb algunes activitats que farem a l’aula: a què juguem? on juguem? com juguem? Aquestes seran les preguntes que ens han d’ajudar a provocar reflexions i canvis en el nostre dia a dia.
El joc és una part molt important de la vida de les persones, ens ajuda a relacionar-nos amb els altres, a desenvolupar la nostra imaginació, a crear situacions impossibles i és una font importantíssima d’aprenentatge.
El primer dia d’escola els nens i les nenes han trobat les seves mestres jugant al pati, una capses amb el número del curs que contenen unes fotografies, que hauran de relacionar amb els jocs que a les mestres els agradava jugar de petites.
Com a claustre sempre hem pensat que cal entendre l’estona de l’esbarjo com part del projecte d’escola i part important de la formació dels nostres alumnes. Aquest any tot el claustre de l’escola s’ha reunit en diverses ocasions per replantejar què fem en aquesta estona? com tutelem l’estona de l’esbarjo? a quins jocs s’hi juga?
Amb totes aquestes preguntes, enguany ens hem proposat escriure el document: “l’esbarjo que volem”. Però no ho volem fer soles, volem que els nens i les nenes col·laborin i siguin partícips d’aquest procés.