Per tal d’organitzar i crear un pla de treball ens vam reunir totes les participants. Vam acordar treball a partir d’un marc teòric i metodològic emmarcat en l’aprenentatge servei. En aquesta primera fase, per tant, vam fixar dos grans objectius:
- Construir i compatir un marc teòric i metodològic de referència (des de l’àmbit de l’ensenyament per competències bàsiques).
- Establir les necessitats educatives, tant en l’àmbit dels professionals, com dels alumnes.
- Anàlisi del currículum per competències bàsiques.
En una segona fase, ens vam fonamentar en la concreció de propostes per incorporar al currículum mitjançant tallers participatius i interaccions amb agents educatius externs i interns, és a dir, propostes d’aprenentatge servei relacionades amb l’entorn proper (jardí de l’escola, biblioteca, escola de primària, casal de gent gran, etc.).
- Identificar i seleccionar propostes i serveis propers al centre amb qui desenvolupar una activitat conjunta d’aprenentatge.
- Perfilar les propostes més adients a aquest curs, partint de la reflexió anterior.
Finalment, la darrera fase es va centrar en l’aplicació i valoració de la pràctica educativa, així com propostes de millora de cara al futur.