Criteris d’avaluació de la matèria
Primerament cal dir que aquest projecte està englobat dins els criteris d’avaluació del 2n trimestre. En concret, va tenir una ponderació d’un 30% de contingut i 15% de l’apartat oral ( exposició a l’aula, recepció dels polonesos i explicació d’alguns monuments de Barcelona).
Rúbrica
Vam acordar una rúbrica conjuntament pel que fa l’avaluació oral i l’avaluació del projecte. Era el primer cop que ho fèiem i ens va costar pactar tots els ítems.
Autoavaluació i coavaluació
L’apartat d’autoavaluació i coavaluació el vaig elaborar jo personalment i els hi vaig passar en acabar el projecte.
Una de les preguntes d’autoavaluació que els va agradar més era que sabien d’aquell tema feia un mes i que havien après en acabar el projecte. També havien de completar un glossari amb tot el vocabulari nou adquirit.
La coavaluació consistia en posar una nota de 1 a 5 a cada projecte exposat. A més a més, calia anotar quins aspectes t’havien agradat més i quins recomanaries que el grup hauria de canviar. Aquesta activitat ens va sorprendre positivament.
Finalment hi ha una votació grupal, del projecte que ha agradat més, motivant-ne el perquè.
Avaluació individual
Pel que fa al dia a dia, vaig crear una graella de control d’aula només en quatre ítems: treballa poc, regular, bé i molt bé. També vaig crear un apartat d’observacions o incidències.
La rúbrica de l’expressió oral és sempre individual es valora riquesa de vocabulari, coherència, pronunciació, presentació, resolució de dubtes, sintaxi, capacitat de respondre preguntes i d’interaccionar, si escau.
https://drive.google.com/drive/my-drive
Aprenentatge significatiu
Considero que l’aprenentatge és significatiu atès que l’alumnat va haver de posar en pràctica tots aquells coneixements adquirits en la seva recerca. Van haver d’explicar en anglès i alemany diversos llocs d’interès de Barcelona, davant un grup de polonesos . No es podia utilitzar una altra llengua i van demostrar en tot moment un gran domini. Almenys la majoria dels grups.
Van haver d’actuar i posar en pràctica el seu projecte en una situació real i van veure que els receptors tenien un nivell més baix d’anglès i es van anar adaptant.
Com es pot veure en un altre apartat d’aquest blog, l’alumnat polonès va opinar que l’acollida havia estat excel·lent i que havien rebut un tracte molt bo així com lloaven les activitats proposades.
En aquesta foto podeu veure el dia de la trobada dels alumnes del centre i els polonesos