Fem de guies per uns dies?
Un cop vam pactar amb l’alumnat quins llocs turístics mostrarien en els seus tríptics, se’ls va oferir un nou repte. Es tractava de presentar oralment aquest tríptic als companys de classe i posteriorment in situ als polonesos. Calia experimentar els avantatges i inconvenients que representava fer de guia turístic a Barcelona.
L’alumnat estava motivat però també tenia molta vergonya de fer una presentació oral davant d’alumnat i professorat estranger. Finalment es van convèncer i vam establir que aquesta exposició oral serviria com a qualificació de l’apartat d’expressió oral d’aquell trimestre.
Així doncs, vam pactar i consensuar uns objectius mínims de presentació oral. Les frases no havien de ser molt llargues, el llenguatge entenedor, calia potser trobar algunes anècdotes que fossin d’interès per l’alumnat polonès. Vam plantejar que havíem de posar-nos en la pell de joves estrangers i pensar quines coses ens agradaria saber de la ciutat o quines podrien suscitar interès.
La sessió va ser uns mica sorollosa i complexa però finalment vam pactar un rúbrica de mínims.