Tot i que a la pluja d’idees inicial va sortir informació força interessant, vaig voler destacar que els alumnes havien creat HIPÒTESIS, una situació que dia a dia es produeix a l’aula però que estem acostumats a donar respostes immediates i que, per tant, l’alumnat no és autònom ni competent per saber com i on pot cercar informació per arribar a la resposta.
Vaig trobar interessant centrar-nos en les seves idees.
COM ES FA EL VI
- Aixafen el raïm i després li afegeixen alcohol.
COM AIXAFEN EL RAÏM
- Amb una màquina.
- Amb els peus no ho sabem però després farà pudor.
PER QUÈ HI HA VI DE DIFERENTS COLORS
- Vi negre o morat = Raïm morat
- Vi clar = Raïm verd o groc / Raïm verd i morat (“vaig posar molt poc morat”)
PER QUÈ ELS NENS NO POEN BEURE VI
- Si bevem vi ens podem “emborrachar”. Això significa que: dius tonteries, parles malament, camines malament, perds l’equilibri, vomites, veus borrós…