Els alumnes se segon, cada any, realitzen una sortida a Can Ribas de Montbui.
Aquest curs, tot i que l’objectiu era el mateix, que coneguin com es realitza els vi, els nens i nenes tenien idees prèvies a la sortida però no sabíem si eren certes o no. Poc a poc anaven realitzant hipòtesis.
També volíem que, un cop finalitzada la sortida, poguessin treure’n preguntes noves que encara no s’havien plantejat.
Vam parlar amb els monitors de la sortida per tal que no donessin resposta a tot.
En aquesta sortida volíem saber:
- Conèixer i veure la planta del raïm.
- Com s’aixafava el raïm.
- Com es convertia el suc del raïm en vi.
Els alumnes van visitar una vinya i la planta del raïm (el cep) que, fins aquell moment, no sabien com es deia. A diferència d’altres anys, que els alumnes ja anaven a la sortida amb tot el vocabulari aprés a través d’imatges, aquest cop ho anaven aprenent de manera més directa.
Els hi van explicar com aixafaven el raïm antigament o, a l’actualitat, als pobles o festes més tradicionals. A més, vam poder fer-ho com ells:
Els alumnes van poder veure la màquina que s’utilitza per aixafar raïm i es diu PREMSA.
Per últim, vam visitar un celler i els hi van explicar que el suc que surt del raïm s’anomena MOST i que aquest es converteix en vi sempre i quan es compleixin una sèrie de condicions:
– Estar en un lloc a les fosques.
– Ha d’haver-hi silenci.
– El lloc ha de tenir humitat.
– S’emmagatzema en una bota de fusta.

