A partir del visionat del Power Point inicial els nens es comencen a plantejar moltes preguntes.
Aquestes les anem recollint en un mural .
En la conversa els nens fan aportacions i els companys les complementen o les discuteixen . És una conversa viva on van ampliant idees a partir d’aportacions dels iguals i la mestra té un rol de moderador i apuntador de la conversa.
Estan molt interessats en la mesura i en saber quan Gaudí va construir la Sagrada Família.
La mesura a l’aula és una realitat molt vivencial, tot ho mesurem , ens mesurem, ho apuntem en espais de l’aula ( a la paret, al terra, amb una corda que està penjada,….). Aquesta realitat crec que és la que fa als alumnes donar-li una significació important a l’alçada de la Sagrada Família.
A partir de la pluja d’idees veus que els alumnes ja tenen moltes idees prèvies sobre en què s’inspirava Gaudí per fer les seves creacions.Aquesta activitat ens serveix d’avaluació inicial.
Ja tenim per on iniciar la investigació:
Si pensem que Gaudí va construir la Sagrada Família fa 90-100 anys com deuria ser Barcelona en aquella època? Hem fet una bona aproximació?