I arriba el torn de la presentació del subprojecte vida sana.
Com ja hem anat explicant el nostre treball per projectes es va iniciar deixant triar als alumnes el tema sobre el que volien treballar. De tots els possibles tres van ser els escollits per aprofundir al llarg del curs. Per nosaltres, equip impulsor, el més interessant d’aquest procés és que vam trencar els grups classes per reconvertir-los en el grup que portava per nom el tema de treball: futbol, guerra i vida sana.
Un cop triat el tema els alumnes van rebre una pauta de treball que els ajudava a anar avançant. L’èmfasi es posava fonamentalment en el procés, en l’organització, en la realització d’un producte final. El treball en equip era un pilar fonamental a l’hora de realitzar el projecte.
Per vida sana es van sobreentendre diferents aspectes: des de com portar una dieta saludable a la conveniència de practicar esport i altres hàbits saludables.
A l’igual que a la resta de subprojectes els resultats han estat diversos i de diferent nivell de perfecció. Els alumnes van fer les seves presentacions amb un ambient de respecte i expectació molt considerable. La gran majoria de l’alumnat estava atent i al torn de preguntes s’hi esforçaven per fer alguna pregunta interessant als seus companys, preguntes algunes d’elles que anaven encaminades a sentir-se propi e projecte que a la satisfacció de la curiositat pròpiament.
Com a activitats finals vam aconseguir organitzar entre tots activitats ben lluïdes que van engrescar alumnes i professors: lliguetes esportives i l’activitat estrella: la realització d’un menú bo i saludable cuinat amb tècniques ben casolanes. I és clar, l’activitat es va acabar amb el tast del menú.