ESTIRANT DEL FIL FINS AL FINAL

L’altre dia parlava amb una companya i em transmetia l’important que era per a ella que els alumnes arribessin a extreure conclusions, que anar estirant del fil de qualsevol observació, experiència, recerca o vivència, fins arribar a un final era bàsic per tancar el cicle del coneixement. Potser aquest final és l’inici d’una nova etapa que permet l’alumne/a anar construint el seu aprenentatge en espiral o a esglaons o, també pot ser és el moment que ajuda a mirar endarrere, a reflexionar o a tornar a fer.

Amb aquesta premissa, amb la intenció d’arribar fins al final, vam començar fent-nos preguntes al voltant del tema dels fluids. El Congrés Científic ens va servir per comunicar les nostres recerques i en aquesta comunicació va ser essencial adonar-se de què alguns resultats eren consistents (es repetien els mateixos en altres experiències i amb la literatura científica que s’havia llegit), altres valors fluctuaven dintre d’uns marges (deguts potser a errors humans en l’experimentació) i altres no eren prou complerts (faltava rigor científic). Però tots ells ens van servir per a la reflexió i la millora de l’aprenentatge científic.

Ara, en aquest darrer trimestre, hem tornat a estirar del fil. Hem començat a fer-nos preguntes al voltant de les cèl·lules: Plantes i animals són diferents a nivell cel·lular? Éssers vius més grans ho són perquè tenen més cèl·lules o perquè les seves cèl·lules són més grans? A partir d’elles hem anat dissenyant petites recerques, seguint el mateix procés que anteriorment però enriquint l’experiència de tot allò que s’havia après, corregit o millorat en el Congrés. El producte ha estat la creació d’un article científic (a continuació es mostren alguns d’ells) que mira d’arribar, com a mínim, fins al final.

ANIMAL AND PLANT CELLS, LA CÈL·LULA VEGETAL I ANIMAL, QUÈ SINÓ DE LES CÈL.LULES

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *