Treballar per projectes permet plantejaments curriculars flexibles i potencia la globalització dels continguts i l’adequació d’aquests a l’entorn. A l’escola rural, la interacció amb l’entorn proper és una realitat del dia a dia, així com la heterogeneïtat i la interacció entre alumnes de diferents edats dins una aula. Tenint en compte aquest aspecte, al llarg del projecte, a les diferents escoles el tipus d’activitats són presentades utilitzant diversos recursos metodològics.
A l’escola de Montesquiu, la que té major nombre d’alumnes, la majoria dels grups s’organitzen per nivells, però els cicles s’ajunten per fer algunes àrees així com altres activitats.
Moltes de les activitats proposades al llarg del projecte s’han fet per cicles i algunes per nivells, en funció de la dificultat i de l’objectiu que volíem aconseguir. Seguint aquest mateix criteri, concretament per donar un exemple, a l’aula de tercer, cadascuna de les activitats s’han diversificat de manera que els alumnes han realitzat activitats de treball individualitzat (dossier d’activitats), per parelles (creació d’un mapa dels castells del Bisaura utilitzant el google maps),per petit grup (treball cooperatiu: grups de 4-5 alumnes per buscar informació i fer-ne un mural) i per grup col·lectiu (debats, sortides, lectures, etc..)
Les escoles de Santa Maria de Besora i de Vidrà són escoles unitàries amb pocs alumnes, de manera que aquest nombre reduït d’alumnes tots de diferents nivells, obliga a una organització ben diferent.
En aquest cas la majoria de les activitats proposades són multinivell, és a dir, tot el grup de l’aula comparteix el mateix tronc de continguts però cadascú des del seu nivell. Aquesta organització permet el treball collaboratiu internivell i s’adequa al ritme de treball de cada alumne.
Igualment, també han realitzat activitats per petits grups i grup col·lectiu, així com de treball individualitzat.