Després de proposar als alumnes la idea de fer un segell per la ZER i començar a conèixer més profundament els castells del nostre entorn, l’equip impulsor en les reunions periòdiques hem anat dissenyant el guió i la programació del projecte dels castells.
Calia tenir clars uns continguts i objectius primordials o prioritaris que calia treballar encara que cadascú pogués enfocar a la seva manera el projecte i el pogués encaminar per diferents aspectes en funció de la demanda i interessos dels alumnes. A més, també hi hauria unes activitats comunes que compartiríem les tres escoles.
Com a ZER, tenim un drive on compartim documents d’interès per les tres escoles, de manera que vam pensar important fer una carpeta del projecte on tothom hi pogués aportar informació, adreces d’interès, fitxes, explicacions, etc, que ens poguessin ajudar en el procés de realització.
Així doncs, cada membre de l’equip impulsor, amb col·laboració de la resta de mestres implicats, inicia el projecte.
Les famílies també col·laboren i porten material de casa referent als castells (llibres, contes, jocs, fotografies, etc.). per tal de poder respondre a les diferents preguntes que cada classe s’hagi proposat donar resposta.