Punt de partida

L’element cultural i patrimonial apadrinat és la Cucafera com a peça del folklore festiu. Parteix del grup de quart de primària com a impulsor , per posteriorment fer-ne difusió i partícip a la resta de la comunitat educativa i que aquest coneixement sigui socialment rellevant.

Es presenta el programa al grup de quart, motivant-los envers l’apadrinament de la Cucafera per part de l’escola i la responsabilitat que implica com a nivell fer un treball de coneixement, participació i difusió a la comunitat.

Es parteix d’una activitat de motivació vinculada amb la festivitat de Carnaval, elaborant unes caretes ben originals i divertides.

Comencem el projecte, partint de preguntes que ens ajudaran a generar-ne de bones i que ens despertaran l’interès de treball: Què en sabem…? Què en volem saber…? Com ho podem estudiar…? Després de tot aquest treball inicial, focalitzem el treball en una bona pregunta que es vincularà amb el titular del projecte:

COM ÉS QUE LA CUCAFERA ÉS UN ELEMENT IMPORTANT DEL FOLKLORE TORTOSÍ?

Incidim en la paraula “folklore”, la cerquem a diversos diccionaris online, essent la paraula clau que encaminarà les diverses temàtiques de treball.

Per interessos, es formen els grups d’experts per temàtiques i es formalitza l’objectiu de treball de tots els equips.

Aprendre i seleccionar informació sobre la Cucafera i donar-ho a conèixer als i les altres per mitjà d’un bloc.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *